نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

شهادت هنر بزرگی است که هنرمندان باید آن را ترسیم و به نمایش بگذارند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کار شهدا هنر بزرگی است که هنرمندان باید آن را با زبان هنر ترسیم و برای مردم و نسل های بعدی به نمایش بگذارند.

  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در یادواره شهدای فرهنگ،هنر و رسانه استان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا از جمله شهدای عرصه فرهنگ، هنر و رسانه عنوان داشت: ما همواره مدیون شهدا هستیم و باید برای زنده نگه داشتن یاد نام و یاد شهدا و ادامه راه پر افتخار آن ها نه تنها در مقام حرف بلکه در مقام عمل تلاش کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: شهدا همواره چشم انتظار عملکرد و حرکت ما در مسیر خودشان هستند و بر حسب آنچه در آیه شریفه قرآن آمده از خداوند متعال خبر می گیرند که آیا راه آن ها ادامه پیدا کرده یا خیر

 آیت الله محامی بیان داشت: هنر این است که انسان از یک سرمایه ساده یک ابداع و اختراع زیبا، ماندگار و تاثیر گذار داشته باشد به عنوان مثال یک شاعر با همین حروف و کلماتی که ما همواره استفاده می‌کنیم به نحوی بهره می‌برد و اشعار زیبا می‌سراید و یا فرد دیگر با استفاده از ابزار لازم خلاقیت و ابتکار به خرج داده و به طراحی و تولید آثار هنری می پردازد.

وی ادامه داد: انسان هنرمند کسی است که بتواند استقلال و آزادی کشور را تامین و با این کار یک اثر بزرگ خلق کرده و در فردای قیامت از یک جایگاه ویژه برخوردار شود.

امام جمعه زاهدان افزود: مردان و زنانی که از مرگ نهراسیده و در مسیر دفاع از اعتقادات، اسلام، دین و کشور اسلامی پا نهادند و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند و در این راه جان خود را تقدیم کردند نیز به نحوی یک هنرمند هستند.

وی عنوان داشت: مردم یک عمر تلاش می کنند و در نهایت لنگان و خیزان مسیر سعادت را دنبال و از پل صراط عبور می‌کنند و حتی عده‌ای موفق به عبور نشده و در جهنم سقوط می‌کنند اما بعضی افراد با سرعت از این پل عبور کرده و به مقصد می‌رسند و جایگاهی پیدا می کنند که برای آن‌ها مراسم و تشریفاتی برگزار و شهدا رژه می‌روند و پیامبران الهی نیز به آن ها ادای احترام می کنند.

 آیت‌الله محامی گفت: اگر وصیت نامه های شهدا را ملاحظه کنیم حرف هایی در این وصیت نامه ها وجود دارد که بزرگان و علما پس از یک عمر تحصیل و تهذیب نفس به بیان آن نکات می‌پردازند اما این جوان یا نوجوان چه اوجی گرفته که در وصیت نامه‌اش این‌گونه می نویسد و جامعه اسلامی را به آن توصیه می کند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: آیا شهیدی که همه دلبستگی های دنیا را قطع می کند تا آماده شهادت شود هنرمند نیست؟ شهیدی که هنر دل کندن از دنیا را دارد و جان خود را کف دست می‌گیرد و به جبهه می‌رود. نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخورداری از چنین هنری کار هر کس نیست و شهادت هنر مردان خدا است و به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باید شهید زندگی کنی تا بتوانی شهید شوی. 

آیت‌الله محامی اظهار کرد: کار شهدا هنر بزرگی است که ده ها، صدها و هزاران هنرمند باید آن را با زبان هنر ترسیم و برای مردم و نسل های بعدی که کمتر چنین هنرنمایی هایی را دیده اند به نمایش بگذارند.

امام‌ جمعه زاهدان افزود: شهید هنرمند و شهادت هنر اوست و اگر این شهید خود از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باشد ارزش مضاعف پیدا خواهد کرد.
وی عنوان داشت: علیرغم همه تبلیغات سوء دشمن و نیز تاثیرگذاری فرهنگی که در کشور شاهد آن هستیم و با وجود اینکه از فضای دوران اول انقلاب و دفاع مقدس فاصله گرفته ایم اما همچنان به لطف خداوند متعال در کشور و جامعه ما مردان خدایی کم نیستند و به تعبیر مقام معظم رهبری که اگر باز هم همان صحنه ها اتفاق بیفتد جوانان غیور و مومن برای دفاع از اسلام و انقلاب استوار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ما باید همچنان فرهنگی که منجر به تربیت مردان و زنان غیور و خدایی شد را حفظ و در جامعه گسترش دهیم و به دنبال تحقق آرمان‌های شهدا و اهداف انقلاب اسلامی باشیم و هر کدام از ما در هر جایگاهی که قرار داریم و از هر توان و ابزاری که در اختیار داریم باید در این جهت به درستی استفاده کنیم.

وی گفت: اگر هر کدام از ما در هر جایگاه و با هر مسئولیت و با هر میزان توان به درستی و متقن گام بر داریم وضعیت کشور و انقلاب ما بهتر خواهد شد و در این صورت توانسته‌ایم راه شهدا را به درستی دنبال کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار