مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: یک هزار و ۱۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم و کلزا به کشاورزان استان پرداخت شده است.

حجت الله بیرانوند  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان  گفت: در حال حاضر مطالبات کشاورزان استان بابت خرید تضمینی تا یکم تیرماه تسویه شده و کار خرید توسط ۵۰ کمیسیون تخصصی در حال انجام است.

او با بیان اینکه امسال خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۸ درصد افزایش داشته است بیان کرد: پارسال در این زمان ۴۹ هزار و ۷۰۷ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان لرستانی خریداری شده بود که در قیاس با امسال، بسیار اندک است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهار داشت: همزمان با آغاز برداشت گندم از خردادماه تا روز گذشته ۱۴۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی در استان خریداری شده که مبلغ پرداختی بابت ۱۱۲ هزار و ۳۰۷ تن می‌باشد.

بیرانوند نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۱۵ هزار تومان برشمرد و اضافه کرد: کشاورزان باید اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی ثبت کنند تا با انتقال آن به بانک کشاورزی در انتهای هر روز کاری، نسبت به پرداخت مطالبات آن‌ها اقدام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان همچنین گفت: تاکنون ۶۸۵ هزارتن کلزا به صورت تضمینی در استان خریداری شده در حالیکه این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶۴۶ تن بوده است.

بیرانوند با اشاره به افزایش ۶ درصدی خرید کلزا تاکنون تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۲۴ هزار تومان تعیین و تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان به کلزا کاران استان پرداخت شده است و مشکلی برای تسویه مابقی مطالبات وجود ندارد.

او اظهار داشت: پارسال درمجموع ۲ هزار و ۱۷۱ تن کلزا در استان خرید تضمینی شد که پیش بینی می‌شود این رقم امسال به سه هزار تن افزایش یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.