واکنش فرماندار جهرم به اذیت و آزار معلولان در مرکز توانبخشی این شهرستان

فرماندار ویژه شهرستان جهرم درباره اذیت و آزار معلولان مرکز توانبخشی جهرم توضیحاتی ارائه داد.

مطالبی درباره آزار و اذیت معلولان یک مرکز توانبخشی در شهرستان جهرم در فضای مجازی منتشر شده که فرماندار شهرستان برای بررسی تخلف احتمالی رفتار نامناسب با مددجویان این مرکز دستور ویژه‌ای صادر و اعلام کرد اگر خطایی رخ داده باشد با مسببان با اشد مجازات برخورد می‌شود.

مطالب و ادعاهایی درباره آزار و اذیت و حتی سوزاندن معلولان با فندک در مرکز توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی فاطمه الزهرا (س) شهرستان جهرم در فضای مجازی منتشر شده است.

انتشار این مطالب واکنش منفی بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و گلایه آن ها را در رابطه با برخورد مسئولان این مرکز در پی داشته است.

بازدید فرماندار جهرم و مدیرکل بهزیستی فارس از مرکز نگهداری

پیرو انتشار فیلم و اخباری در فضای مجازی تحت عنوان «برخورد نامناسب در یکی از مراکز توانبخشی جهرم» فرماندار ویژه این شهرستان و مدیرکل بهزیستی استان فارس برای بررسی موضوع از این مرکز بازدید کردند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم چهارشنبه پس از بازدید از این مرکز در جلسه با مدیرکل، مسئول بازرسی و حراست بهزیستی استان فارس و رئیس بهزیستی شهرستان با بیان اینکه شهروندان بچه‌های در این مراکز را بچه‌های خود می‌دانند، گفت: توانخواهان و مددجویان، فرزندان همه ما محسوب می‌شوند و ما وظیفه داریم که با دقت ویژه‌ای به این قشر نگاه کنیم.

فرماندار جهرم: قاطعانه با خطاکاران برخورد خواهد شد

محمد حسن شعبانی ادامه داد: موضوع تخلف احتمالی رفتار نامناسب با مددجویان یک مرکز توانبخشی سریع بررسی و در صورت بروز هرگونه خطا قاطعانه با اشخاص متخلف برخورد خواهد شد.

او افزود: در صورت وجود هر قصور و برخورد نامناسبی با مددجویان، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد و قطعاً با آنان قاطعانه برخورد می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه این موضوع یک مطالبه و خواست عمومی است، گفت: در سریع ترین زمان ممکن موضوع بررسی و در صورت بروز هرگونه قصور احتمالی، مردم توقع برخورد قاطع دارند و جدیت در این قضیه بسیار مهم است.

او اضافه کرد: در صورت اثبات و تایید این موضوع، قطعا باید مسئول فنی برکنار و اشخاص متخلف اخراج شوند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: در بازدیدی که از این مرکز داشتیم، حال بچه های این مرکز مساعد است و در شرایط مناسبی درحال نگهداری هستند و شهروندان هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۵۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
متاسفانه تو مملکت ما مسئولان و. مقامات محترم در چنین مواردی با معرفی شخص خطا کار و اشد مجازات برا او // و حتی بیشتر از جرمی که مرتکب شده // سعی در پنهان کردن بیکفایتی و بیعرضگی خودشان و فرار از زیر بار اون وظیفه ایی که بر عهده اشان است میباشند // بهمین خاطر شاهد چنین واقعیی همیشه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۸ ۰۷ تير ۱۴۰۲
اگه این موضوع درست باشد // نتنها اون فرد خاطی بلکه همه مقامات ذی ربط در برابر این سهل انگاریشون مسئول هستن // و با تنبیه اون فرد خاطی نمیتونن خودشان را تبرئه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
مردم هیچی رو تا فیلمشو نبینن نباید باور کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
من الان با لیسانس بیکارم.اینا رو چجوری استخدام میکنن که اینقدرم ادمای خبیث و نامرد هستن که این کارها رو انجام میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
نگهداری از معلولان نیاز به صبر و حوصله و تخصص دارد کسی که صبور و متخصص نباشد نمی تواند از معلولان نگهداری کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
جزای آسیب زدن به انسانی که نمیتونه از خودش دفاع کنه فقط اخراج نیست. این کار دیه و حبس داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۷ تير ۱۴۰۲
تو مهد کودکا و مراکز بهزیستی و کلا همه محلهای آموزشی حتی دانشگاهها باید دوربین کشی بشه و اگه نگهبانا اعتراض کردن معلوم میشه دزدن و همه اشون رو باید اعدام کنن
آخرین اخبار