مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز گفت: فن بازار منطقه‌ای استان البرز عنوان برتر سال ۱۴۰۱ را از آن خود کرد،فن‌بازار منطقه‌ای استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی به ترتیب حائز مقام‌های دوم و سوم شدند.

البرز، برترین فن‌بازار منطقه‌ای کشور شدحمیدرضا عقاب نشین در بیستمین نشست سراسری فن بازار‌های منطقه‌ای در ارومیه  با بیان اینکه فن بازار استان البرز به صنایع استان در جهت تجاری سازی طرح‌های نو مشاوره ارائه می دهد گفت: رونق بخشی به فعالیت مراکز تولید فناوری یا تجاری سازی نتایج پژوهشی آنها، تسهیل معاملات انتقال فناوری و فروش محصولات فناورانه، رفع مشکلات فناورانه، ایجاد مرجع اطلاعات در بخش عرضه و تقاضای محصول و فناوری، هدایت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در طرح‌های نوآورانه دارای توجیه و برگزاری دوره‌های آموزشی، تور‌ها و همایش‌های مرتبط با حوزه فناوری از اقداماتی است که فن بازار البرز انجام می دهد.

وی با اشاره به شاخص های انتخاب فن آور برتر کشور بیان کرد: بازاریابی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور، انتقال فناوری و رفع نیاز فناورانه صنایع از جمله معیارهای گزینش فن آور برتر است.
 
بنا به گفته این مقام مسئول هم اینک همه ۳۱ استان کشور دارای دفتر فن‌بازار منطقه‌ای بوده و بیش از ۵۰ کارگزار تجارت و فناوری در کشور مشغول به فعالیت هستند. 
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با اشاره به اینکه موضوع توسعه فناوری بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سران قوا مورد تاکید قرار گرفته است اظهار داشت: فن بازار‌ها بر اساس نقشه جامع علمی کشور سه وظیفه اصلی بازاریابی و فروش محصولات فناورانه و دانش‌بنیان، جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و اختراعات و انتقال فناوری را بر عهده دارند. 
عقاب نشین ارائه تجربیات موفق فن بازار منطقه ای، آخرین نتایج عملکرد فن بازارها، تشریح مکانیزم‌ها و دستورالعمل‌های جدید مصوب شده در فن بازار‌ها را از محور‌های اصلی این نشست عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.