مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: عملیات اصلاح خط انتقال آب این شهرستان نیازمند ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مجید اکرادی گفت: هم اکنون خط انتقال آب گناباد به طول ۱۲۰ کیلومتر فرسوده است، به طوریکه در طول روز و ماه شاهد حوادث و اتفاقهای زیادی در طول آن هستیم.

وی با اشاره به مشکلات متعدد و هدر رفت آب ناشی از اتفاقها در خط انتقال آب خواستار توجه بیشتر مسوولان برای تامین اعتبار بازسازی این خط انتقال شد.

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد با بیان اینکه این شهرستان  دارای بیشترین میزان تنش آبی در بین شهرستان‌های خراسان رضوی است، تصریح کرد: برای کاهش مشکل تامین آب در شهر گناباد ۲ چاه بحران حفر شده ولی به آب نرسیده و سومین چاه هم در حال حفاری است.

وی اظهار داشت: با مدیریت فشار آب سعی می کنیم که مردم با قطعی آب روبه رو نشوند.

اکرادی با اشاره به کاهش منابع آبی در گناباد گفت: برخی چاه‌های آب در این شهرستان که سال گذشته ۴۸ لیتر بر ثانیه آب داشتند، هم اکنون تنها سه لیتر بر ثانیه آب دارند.

شهر بیدخت از توابع گناباد هم با تنش آبی مواجه است

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد بیان داشت: شهر بیدخت از توابع گناباد هم اکنون با تنش آبی مواجه است و با تنظیم فشار آب و حفر چاه در حال مدیریت آن هستیم.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل آب شهر روشناوند از توابع بخش مرکزی گناباد هم سه حلقه چاه اجاره و وارد مدار شدند ولی مشکل اصلی در این شهر وجود تعداد زیاد دام سنگین و سبک و مه پاشی باغات پسته با آب شرب است .

اکرادی بیان کرد: در بخش کاخک گناباد با ۱۸ روستا و سه هزار و ۵۰۰ مشترک به دلیل ثابت نبودن جمعیت و ییلاقی بودن آن با افزایش میزان مصرف آب روبه رو هستیم.

وی تصریح کرد: برای کاهش مشکل تامین آب بخش کاخک یک حلقه چاه در حال رسوب گیری است که در آینده نزدیک وارد مدار می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: انشعاب های صنعتی بخش کاخک این شهرستان قطع شده و آب مورد نیاز آنها توسط تانکر تامین می شود.

وی افزود: تجهیز هر حلقه چاه آب برای استفاده به حداقل سه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

آب مورد نیاز مناطق شهری گناباد از ۲۲ حلقه چاه عمیق و آب شرب مورد نیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تامین می شود.

همچنین آب و فاضلاب گناباد با دارا بودن عمیق ترین چاه های آب شرب استان خراسان رضوی با عمق بیش از ۳۰۰ متر در شهر کاخک و بهره گیری از ۳۷ ایستگاه پمپاژ، وظیفه تامین و توزیع آب شرب ۴۸ هزار مشترک چهار نقطه شهری گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۷۵ روستا با جمعیت روستایی ۳۳ هزار نفر و ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری را عهده دار است.

امور آب و فاضلاب گناباد دارای ۶۸۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۸ کیلومتر نیز خط انتقال آب است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.