تخریب ۲۵ قطعه ساخت و سازهای غیرمجاز در مرودشت

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخریب ۲۵ مورد باغ شهری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 سیروس شفیعی راد رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت اظهار کرد: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تعداد ۲۵ مورد باغ شهری در قالب تفکیک اراضی، قطعه بندی، دیوارکشی، فنس کشی و مستحدثات غیرمجاز در روستای حسین آباد نقش رستم شهرستان مرودشت، قلع و قمع شد.

او، افزود: زمانی می‌توان از تخریب جلوگیری کرد که افکار عمومی ارزش خاک را درک کرده و حفظ زمین‌های کشاورزی را بر دیگر تغییر کاربری‌های غیرضروری، ترجیح دهند، در غیر این صورت مطابق قانون، هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز، مساوی با تخریب و قلع و قمع آن است.

رئیس امور اراضی شهرستان مرودشت تاکید کرد: با توجه به اینکه امنیت غذایی آحاد جامعه به حفاظت از خاک و کشاورزی بستگی داشته، به همین جهت با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم نسبت به جوانب غیرقابل جبران تخریب مزارع و باغ ها، از طریق ساخت و ساز‌های غیرمجاز، می‌توان باور‌های عمومی را با تبعات منفی تغییر کاربری غیرمجاز آشنا کرد.

 شفیعی راد بیان کرد: مردم، هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی، جلوگیری شود. ‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار