برنامه‌ریزی هلال‌احمر برای حضور ۱۵ هزار نیروی عملیاتی در مراسم اربعین/ به کارگیری ۴۵۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برنامه‌ریزی هلال‌احمر برای ارائه خدمات در مراسم اربعین از حضور ۱۵ هزار نیروی عملیاتی در مراسم اربعین خبر داد.

محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به برنامه‌ریزی جمعیت هلال‌احمر برای حضور در مراسم اربعین، گفت: برنامه‌ریزی جمعیت هلال‌احمر است که مانند سال‌های گذشته برای ارائه خدمات در مراسم اربعین در مرز‌های داخلی و خارجی کشور، به زائرین امام حسین (ع) در اجتماع بزرگ شیعیان جهان خدمات‌رسانی کند؛ در این راستا، برنامه‌ریزی برای به کارگیری نیرو‌های عملیاتی و خودرو‌های لجستیک در داخل مرز‌های کشور و خارج از مرز‌ها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا، ۱۵ هزار نفر عوامل عملیاتی در داخل مرز‌های کشور، به زائرینی که قصد شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین را دارند، شرکت خواهند کرد.

محمودی افزود: به کارگیری ۴۵۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۹ فروند بالگرد، در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به این که یک قرارگاه ویژه برای ارائه خدمات بهتر به زائرین در مراسم اربعین در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ۱۰ قرارگاه مرزی، ۵ قرارگاه اصلی و ۴ قرارگاه فرعی در داخل کشور آماده ارائه خدمات هستند.

محمودی، با بیان این که جمعیت هلال‌احمر در کشور عراق هم به ارائه خدمات درمانی و امدادی می‌پردازد، گفت: در همین راستا، ۱۱۳ دستگاه خودروی عملیاتی و ۷ فروند بالگرد در کنار مرزها، آماده ارائه خدمات به زائرین اباعبدالله (ع) هستند.

وی ادامه داد: ۴ قرارگاه برون مرزی در شهر‌های کربلا، کاظمین، نجف و سامرا درنظر گرفته شده است.

گفتنی است، ۱۰ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) در داخل مرز‌های کشور و ۴ مرکز نیز در بیرون از مرزها، آماده ارائه خدمات به زائرین هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار