در نشست خبرى مطرح شد؛

بیمارى هاى تنفسى، بیشترین علت بیمارى در زائران حج/ ٣٠٤ فرد تحت عمل جراحى قرار گرفتند

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: همه زائران به جز یک فرد در مدینه، حج خود را به جا آوردند.

کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر در نشست خبرى که به صورت ویدیو کنفرانس از مکه مکرمه با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: همه زائران به جز یک فرد در مدینه، حج خود را به جا آوردند، در حج امسال ٢٨ درصد بیمارى‌های اسکلتى، ٩ درصد بیمارى هاى قلبى، ٨ درصد بیمارى هاى عفونى، ٤ درصد مشکلات گوارشى و ٤٠ درصد بیمارى هاى تنفسى را شاهد بودیم.

وى بیان کرد: خوشبختانه خدمات درمانى به خوبى ارائه شده است، هزار و ٨٦٤ بیمار در بیمارستان هلال احمر بسترى و ترخیص شدند و ٣٠٤ بیمار در بیمارستان تحت عمل جراحى قرار گرفتند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: حدود ٨٠ نفر از بیماران که نیازبه حمایت ومراقبت برای انجام اعمال خود داشتند، با اتوبوس و آمبولانس هاى هلال احمر، غسل داده شدند و تحت مراقبت هاى شدید قرار گرفتند و حج آنها انجام شد.

کولیوند یادآور شد: کاروان ما امسال بسیار خوب و بى نظیر بود، در تمام هتل‌ها پزشک حضور دارد.

کولیوند در ادامه افزود: تعداد فوتى هاى ما در حج نسبت به سال گذشته، کمتر است و بهتر است آمار آن ذکر نشود تا تمامى زائران به کشور برگردند.

وى گفت: جلسه با بعثه پزشکی کشور‌های دیگر و ۳۰ نماینده از آن‌ها مثل اندونزی و ترکیه و… برگزار کردیم و همه آن‌ها ایران را الگو و پیشرو می‌دانستند و درخواست برگزاری کنگره سلامت در حج را به میزبانی ایران داشتند.

کولیوند خاطر نشان کرد: جلسه با هلال احمر عربستان و رؤسای بیمارستان‌های سعودی داشتیم و تفاهم نامه‌هایی هم در این راستا منعقد شد.

کولیوند در پایان این نشست خبرى تاکید کرد: خوشبختانه دارو و تجهیزات به مقدار کافی ارسال شده و ما هیچ کمبودی نداریم.

انتهاى پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار