عضو شوراى شهر تهران گفت: باید در کمیسیون برنامه و بودجه کمتر از ۸ ماه کل گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ آماده و در صحن شورای شهر قرائت شود.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: در ابتدای ورود به شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰، بررسی‌هایی در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم و مشخص شد، گزارش‌های حسابرسی که وظیفه قانونی شورای شهر است بین سال‌های ۹۶ تا ۹۹ در صحن شورای شهر ارائه نشده و حسابرسان اصلا مستقر نشده بودند.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس شورای شهر تهران مبنی بر بروز رسانی گزارش‌های حسابرسی، افزود: با دستور رییس شورای شهر، جلساتی در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم و قرار شد کارگروه حسابرسی تشکیل شود، در این کارگروه تصمیم گرفته شد که در یک حرکت جهادی در کمیسیون برنامه و بودجه در کمتر از ۸ ماه کل گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ آماده و به ترتیب در صحن شورای شهر قرائت شود.

آخوندی تصریح کرد: حدود یک ماه پیش قرائت حدود ۳۰۶ گزارش حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ در صحن شورا شهر به اتمام رسید و درحال حاضر نیز شاهد به نتیجه رسیدن بروز رسانی گزارش‌های حسابرسی هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ شروع شده است، ادامه داد: به جرات می‌گویم این موضوع در شورای شهر سابقه نداشته که گزارش‌ها در فاصله کمتر از ۴ ماه از شروع سال در صحن شورا قرائت شود.
وی با اشاره به تاکیدات اعضای شورای شهر مبنی بر نتیجه بخش بودن گزارش‌های حسابرسی، بیان کرد: قطعا طبق آنچه که اعضای شورا اعلام نظر کردند، این گزارش‌ها منتج به بهبود عملکرد‌های سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق ۲۲گانه خواهد شد؛ چراکه تکالیفی مشخص می‌شود و براساس آن پیگیری می‌کنیم که شرکت‌ها، سازمان‌ها و مناطق گزارش‌ها را به روز کنند.

آخوندی گفت: با تلاش دبیر کمیسیون برنامه و بودجه، گزارش ۴ ساله حسابرسی هرکدام از مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها در قالب کتاب منتشر کردیم تا این در سوابق شورا باقی بماند، با این اقدام مستندسازی هم انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار