طرح‌های اجماع، تفصیلی و هادی پس از عقد قرارداد، حداکثر ظرف مدت ۶ ماه باید تصویب شوند.

احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در کارگروه توسعه زیربنایی مازندران، با بیان اینکه مصوبات کارگروه بایستی در راستای توسعه متوازن و پیشرفت استان باشد، گفت: طرح‌های اجماع، تفصیلی و هادی پس از عقد قرارداد، حداکثر ظرف مدت ۶ ماه باید تصویب و به شهرداری‌ها یا دهیاری‌ها جهت اجرا ابلاغ شوند.

او افزود:کار‌های عمرانی باید در راستای توسعه متوازن و پیشرفت حداکثری استان باشد و تاخیر در اجرای مصوبات، اهداف دولت در توسعه را به تاخیر خواهد انداخت.

توکلی نظرات کارشناسی را در فرآیند تصویب مصوبات و تصمیمات کارگروه حائز اهمیت دانست و گفت: انتظار می‌رود تا اعضا کارگروه در کمیته فنی بحث کارشناسی برای طرح‌ها داشته باشند و در کمیته فنی نیز با نظرات کارشناسی به پرونده‌ها پرداخته شود.

او با اشاره به اینکه پرونده‌هایی در شورای برنامه ریزی استان مطرح می‌شود که در کارگروه توسعه زیربنایی بررسی و تصویب شده است و مدیران عضو کارگروه، در شورای برنامه ریزی نیز حضور دارند، افزود: شورای برنامه ریزی شورای سیاستگذار کلان استان است و پرونده‌های مطرح شده در شورای برنامه ریزی از قبل باید در کارگروه تعیین تکلیف شوند و در شورا تائید گردند و وقت شورای برنامه ریزی برای بررسی پرونده‌ها گرفته نشود.

توکلی طولانی شدن تصویب طرح هادی در برخی مناطق موجب ناکارآمد شدن طرح دانست و گفت: مدیران استان دقت نظر داشته باشند که روند تهیه طرح طولانی نشود و در دوره چشم انداز، طرح‌ها مصوب و اجرایی شوند.

او با بیان اینکه در این بخش اگر میزان عرضه کم و تقاضا زیاد شود موجب اخلال در اجرا می‌شود، افزود: این امر باب سو استفاده‌های احتمالی را خواهد گشود و نیاز به مراقبت ویژه در این امر هستیم.

توکلی با اشاره به اینکه برخی مناطق شهری خدمات بیشتری داده شد و جاذبه جمعیتی ایجاد کرد و موجب شد تا برخی مناطق به دلیل کم برخورداری از امکانات، خالی از سکنه بشوند، گفت: نیاز است تا مسکن از حالت کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شود و در این صورت قیمت مسکن ثبات خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.