معاون وزیر صنعت:

بروکراسی راه‌اندازی شهرکهای صنعتی را دشوار کرده است

رسولیان گفت: بروکراسی اداری شدید صدور مجوز برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی غیردولتی را بسیار مشکل کرده است.

 علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در این چهارچوب حتی اصلاح آیین نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص راه اندازی شهرک‌های صنعتی غیر دولتی اتمام کار نبود و نامه‌ای هم ضمیمه آن شد.

او افزود: بروکراسی به نحوی است که نامه‌ای که یک کارشناس تنظیم و ارسال می‌کند، مسیری را پیش پا می‌گذارد که تصمیم گیری را برای یک مدیر هم سخت می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بروکراسی اداری از سال‌ها قبل در کشور وجود داشته است، دولت‌های مختلف تلاش کردند این موضوع رفع شود، دولت سیزدهم هم خیلی تلاش کرده و طرح ساماندهی برای کسب و کار‌ها را در این زمینه تصویب کرده که در این راستا فرآیند‌های اداری در حال تسهیل است.

رسولیان با اشاره به اهمیت کسب و کار‌های کوچک در اشتغال کشور بیان کرد: ۴۰ درصد از اشتغال صنعتی کشور مربوط به واحد‌های زیر ۱۰۰ نفر اشتغال است، کسب و کار‌های کوچک اهمیت زیادی دارند و ایجاد شهرک‌های صنفی - صنعتی می‌تواند یکی از مسیر‌های توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط باشد، به همین منظور بنا داریم شهرک‌های صنفی - صنعتی را در کل کشور توسعه دهیم که این موضوع با همکاری مجلس شورای اسلامی نیز در لایحه برنامه هفتم توسعه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی نیز در دستور کار گرفته است، تصریح کرد: با تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه می‌توان زنجیره‌های ارزش را در هر منطقه از کشور تکمیل کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توسعه کسب و کار‌های کوچک به دلیل اشتغالزایی بالای آن را جزو برنامه‌های کشور و از منویات رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر تامین رفاه و آسایش مردم با ایجاد اشتغال پایدار است، لذا باید همه همگرایی جدی برای حمایت از تولید داشته باشیم.

رسولیان اظهار کرد: برای توسعه تولید و اشتغال پایدار، هم به منابع انسانی توانمند و آماده به کار و خوشفکر نیاز است و هم باید زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت‌های صنفی و تولیدی ایجاد کرد، در این راستا یکی از ابزار‌های مهم تامین مالی است که بورس می‌تواند یکی از آن‌ها باشد، اما بنگاه‌های بزرگ می‌توانند از طریق بورس تامین مالی لازم را انجام دهند و این مهم برای بنگاه‌ها و کسب و کار‌های کوچک دشوار است، لذا ناگزیر به استفاده از منابع بانکی می‌شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ایران زیست بوم را یکی از مولفه‌های دیگر برای توسعه تولید دانست و تاکید کرد: در برخی نقاط کشور صنایع از رشد خوبی برخوردار هستند، زیرا آن منطقه زیست بوم مورد نیاز را برای رشد تولید دارد، مشهد نیز تقریبا از زیست بوم مناسبی برای رشد تولید برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.