افتتاح نخستین واحد تولید کود سولفات پتاسیم شرق کشور در مشهد

نخستین واحد تولید کود سولفات پتاسیم درشرق کشور با ۸۰ میلیارد تومان هزینه امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در مشهد به بهره برداری رسید.

حمید رسولی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: این واحدافتتتاح نخستین واحد تولید کود سولفات پتاسیم شرق کشور در مشهد در شهرک صنعتی چرم مشهد باظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

او افزود: تولید کود سولفات پتاسیم در این واحد تولیدی به صرفه جویی ارزی هشت میلیون دلاری منجر می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه با فعال شدن این واحد ۲۰ درصد تولید این کود در کشور سهم خراسان رضوی می‌شود ادامه داد: سالانه در کشور یک میلیون تن کود پتاس نیاز است که هنوز تا تامین نیاز کشور فاصله بسیار است.

رسولی بیان کرد: کود سولفات پتاسیم یکی از گرانترین کود‌ها و تولید آن در اختیار چند کشور دنیاست و تولید کشور ۱۰۰ هزار تن است که با راه اندازی واحد‌های دیگر هدف گذاری برای ۵۰۰ هزار تن است

ظاردلان مدیر واحد تولیدی کود سولفات پتاسیم نیز در این مراسم گفت: نیاز کشور به کود پتاسیم یک میلیون تن است که در سال‌های گذشته بیش از ۹۰ درصد آن وارداتی بوده است.

او افزود: این واحد تولیدی با هدف رفع نیاز‌های داخلی کشور ایجاد و با تکنولوژی روز دنیا بومی سازی شده است

گفتنی است، برای راه اندازی این واحد تولیدی ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار میشوند و با تولید این کود‌ها از خروج ۸ میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.