مردم کره جنوبی در اعتراض به اقدام ژاپن برای رهاسازی آب‌های نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در اقیانوس، به خیابان‌ها آمدند.

رافائل گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز شنبه در سفر به کره جنوبی با تظاهراتی مردمی روبرو شد که نشان از نگرانی‌ها در مورد برنامه ژاپن برای تخلیه آب رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه فوکوشیما داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از پایان سفر خود به ژاپن برای دیدار با وزیر امور خارجه و یک مقام ارشد ایمنی هسته‌ای در سفری سه روزه وارد سئول شد.

مردم معترض کره جنوبی از جمله اعضای کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری در این کشور روز شنبه در اعتراض به طرح آزادسازی مواد رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس به خیابان‌ها آمدند.

پس از آنکه گزارشی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره عدم مشکل برای رهاسازی بیش از یک میلیون تن آب حاوی رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما منتشر شد، توکیو از برنامه ۴۰ ساله خود برای رهاسازی این آب در اقیانوس خبر داد. 

با این حال، چین، کره جنوبی و سایر کشور‌های شرق آسیا نگران تبعات این رها سازی بر محیط زیست و آلودگی‌های ناشی از آن بر سلامت شهروندان خود دارند. پکن به صراحت اعلام کرد گزارش آژانس با تایید تمامی کارشناسان این نهاد نبوده است و این امر به معنای چراغ سبز به ژاپن نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۸ تير ۱۴۰۲
خود غربی ها هر حروم زادگی بکنند اشکالی نداره ولی کشور های مستقل یک میلی متر تکان بخورند دنیا را روی سرشان خراب میکنند . این حقوق بشر به سبک غرب است .
آخرین اخبار