استاندار کرمان گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های مدارس می‌تواند برای افزایش سرانه مطالعه کمک کننده باشد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضا برگزار شد.

استاندار کرمان در این نشست با اشاره به کمبود کتابخانه‌ها در استان، گریزی به کتابخانه‌های مدارس زد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های مدارس می‌تواند برای افزایش سرانه مطالعه کمک کننده باشد.

محمد‌مهدی فداکار بیان داشت: در خصوص برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری در استان به همت دستگاه‌های اجرایی، باید مجوز‌های لازم آن از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اخذ و در این زمینه هماهنگی لازم انجام شود.

محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی استان کرمان، افزود: در این نقشه فرهنگی به دنبال برنامه عملیاتی پنج ساله و یک ساله با توجه به نقش دستگاه‌ها هستیم.

او تصریح کرد: پنج آسیب اولویت‌دار استان بر اساس پژوهش‌هایی که انجام می‌شود، انتخاب و بر این اساس، یک برنامه پنج ساله و یک ساله به صورت عملیاتی تدوین و اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: نقشه مهندسی فرهنگی استان کرمان به صورت منطقه‌ای و با برش شهرستانی در نظر گرفته می‌شود.

در این جلسه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان کرمان مطرح و اعضا به ارائه نظر در این زمینه پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.