ماهیرود، مرزی پرسود برای جمهوری اسلامی ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ماهیرود یکی از مرز‌های مهم در حوزه تجارت خارجی در کشور است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات بازارچه مرزی ماهیرود بر استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های منطقه مرزی ماهیرود تأکید کرد.

او با بیان اینکه با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های استان در حوزه تجارت خارجی و بازارچه‌های مرزی، درخواست و انتظار ما از مسئولین ملی است، افزود: امید است با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و همچنین صدور برخی مجوز‌ها و اختیارات به استان، شاهد توسعه روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان و در نتیجه رونق اقتصادی خراسان جنوبی و ارتقای معیشت مرزنشینان باشیم.


بیشتر بخوانید


 طالبی فعالیت تمامی حوزه‌ها اعم از گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه را در مرز ماهیرود مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: از مرز ماهیرود می‌توان به عنوان یکی از مرز‌های پرسود برای جمهوری اسلامی ایران یاد کرد؛ چراکه این مرز توانسته معبری مطمئن برای صادرات به افغانستان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی همچنین از بخش‌های مختلف مرز ماهیرود شامل پایانه مرزی، گمرک، بازارچه مرزی میل ۷۸ و سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت، ظرفیت‌ها و مشکلات هرکدام از بخش‌های بازارچه مرزی قرار گرفت.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.