در دروازه طلایی شرق کشور؛

صادرات کالا از خراسان جنوبی بیش از ۱۶۰ میلیون دلار ارزآوری داشت

۶۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۶۰ میلیون و ۱۸۶ هزار دلار از ابتدای امسال از خراسان جنوبی صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: میزان صادرات از استان به لحاظ وزنی از ابتدای امسال ۶۲ درصد افزایش داشته است.

کوه گرد به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود اشاره کرد و بیان کرد: از ابتدای امسال ارزش کالای صادراتی معادل ۴۸ میلیون و ۴۰۷ هزار دلار به وزن بالغ بر ۳۸۵ هزار و ۱۱۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۵۷ درصد و از نظر وزن ۷۷ دردصد افزایش را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و مصنوعات پلاستیکی بوده است، عنوان کرد: عمده این اقلام به کشور افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، ارمنستان و قزاقستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به صادرات ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان) هم اشاره و تصریح کرد: ارزش کل صادرات ماده ۱۱۶ معادل ۱۱۱ میلیون و ۷۷۹ هزار دلار به وزن بیش از ۲۸۵ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۵ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


به گفته کوه گرد عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل سیمان، کاشی، سرامیک و موکت بوده است.

او همچنین افزود: از ابتدای امسال تعداد هزار و ۳۶۹ دستگاه کامیون به وزن ۳۲ هزار و ۸۹۹ تن شامل فوفل، لوازم یدکی مستعمل و … از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، اندونزی و ویتنام از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: ترانزیت در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۴۵ درصد و از نظر وزن ۳۱ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: فرودگاه ، گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار