سرپرست اداره کل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: ثبت احوال به عنوان مرجع اصلی احراز هویت الکترونیک افراد در حال ارائه خدمات به دستگاههای اجرایی است.

  علی رحمتی سرپرست اداره کل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان در حاشیه کمیته سببی و نسبی استان گفت : ثبت احوال به عنوان مرجع اصلی احراز هویت الکترونیک افراد در حال ارائه خدمات به دستگاههای اجرایی است و تمامی دستگاهها با اتصال به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نسبت به استعلام و احراز هویت افراد به صورت الکترونیک اقدام می نمایند . 

  رحمتی بیان داشت : ثبت احوال زیرساخت و مبنای اصلی دولت الکترونیک در کشور است زیرا در قدم اول هویت افراد را احراز می نماید. 

وی افزود : گام بزرگ ثبت احوال در تکمیل پروژه پایگاه خانواده در کل کشور با جدیت در حال پیگیری است که با اجرای کامل این طرح ضمن ایجاد درختواره(شجره نامه) خانواده ، باعث سهولت در شناسایی و احراز هویت افراد خواهد شد ‌. 

  وی با اشاره به پروژه های بزرگ ثبت احوال برای احراز هویت الکترونیک گفت : ثبت احوال در جهت تحقق اجرای سند نظام هویت معتبر در فضای مجازی و فراهم آوردن بستری مناسب برای اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان در فضای مجازی ، هم اکنون با استفاده از سامانه هدا ثبت احوال (هویت دیجیتال ایرانیان) نسبت به ارائه خدمات در بستر فضای مجازی اقدام می نماید و پس از احراز هویت در این سامانه می توانند نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند .

  
 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار