قویدل گفت: پارسال ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به مصلحین، حکمین قرآنی، متنفذین و سران طوایف در جازموریان به صلح و سازش ختم شده است.

سید مهدی قویدل ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حوزه قضایی جازموریان ضمن اشاره به این مطلب که امنیت از اصول و ارکان پیشرفت و توسعه و از ضروریات هر جامعه به شمار می‌رود، گفت: امنیت در پرتوی عدالت و همراهی و هم افزایی مردم با مسئولان محقق می‌شود.

او با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت در جازموریان باید امنیت موجود ارتقاء یابد، اظهارداشت: متاسفانه در جامعه ما و در بین مردم این موضوع بیشتر مد نظر است و نگاه مردم به عدالت، کیفری است و این معنای آن است که هر فرد مرتکب تخلف و جرم شد، باید مجازات شود و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی، ارتقای آگاهی‌های عمومی، مشارکت‌های مردمی، میانجیگری و صلح و سازش کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر اینکه مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی در قرآن کریم و روایات نیز مورد تاکید است، افزود: در شهرستان جازموریان از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی به نحو احسن استفاده شده است و باید بیش از پیش گسترش یابد.

قویدل با اشاره به این مطلب که اختلافات باید از سوی سران طوایف و متنفذین حل شود، گفت: در شهرستان جازموریان با ۶۵ هزار نفر جمعیت، تقریبا در سال ۱۴۰۱ بیش از پنج هزار ورودی پرونده داشته ایم و به صورت متوسط در هر ماه ۴۰۰ پرونده وارد دادگستری شده است و این در حالی است که بسیاری از مشکلات می‌تواند با استفاده از ظرفیت مردمی حل و فصل شود.

او بر استفاده از ظرفیت‌های شهرستان جازموریان در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، معادن و زمینه‌های سرمایه گذاری، تاکید و عنوان کرد: قاچاق سوخت یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان به شمار می‌رود که باید برطرف شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، رفع خشونت‌های رفتاری و پیشگیری از طلاق در شهرستان جازموریان را مورد تاکید قرار داد و گفت: راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان جازموریان از ضروریات است و در ادامه باید در زمینه سنددار کردن اراضی کشاورزی و ملی و اجرای طرح کاداستر در این شهرستان اقدام شود تا از بروز اختلافات ملکی جلوگیری شود.

قویدل در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دستگاه قضایی، شورای تامین و دستگاه‌های امنیتی به هیچ عنوان با مخلان نظم و امنیت، قاچاقچیان مواد مخدر، حاملان سلاح و مهمات و قاچاقچیان سوخت اغماض نخواهند کرد و به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.

او اظهارداشت: برخورد با جایگاه داران سوخت که تخلف می‌کنند نیز در دستور کار قرار دارد.

۸۰ درصد پرونده‌های جازموریان به مصالحه ختم شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: بسیاری از پرونده‌ها باید با مشارکت مردم حل شود و برای این موضوعات نباید پرونده قضایی تشکیل شود.

قویدل بر فعال کردن شورای پیشگیری در شهرستان جازموریان در کنار شورای تامین را مورد تاکید قرار داد و گفت: این اقدام کمک بسیار خوبی برای مطالبه گری و نظارت بر وظایف قانونی است.

او با اشاره به این مطلب که حمایت از سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی نیز از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است، تاکید کرد: مقدمه جذب سرمایه گذاری، توسعه امنیت است که باید با مشارکت مردم محقق شود.

قویدل بر رفع نقاط حادثه خیز شهرستان جازموریان نیز تاکید کرد و بیان داشت: بعد از خشونت‌های رفتاری و کلامی، حوادث ناشی از تصادفات سومین مشکل این شهرستان از نظر فراوانی است که باید با پیگیری فرماندار شهرستان و سایر مسئولان، در این زمینه اقدامات جدی پیگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در ادامه سخنان خود از علیرضا محمدی، رئیس سابق حوزه قضایی جازموریان به عنوان فردی لایق، مدیر و مدبر یاد کرد و افزود: وی در ادامه خدمت خود به عنوان دادستان شهرستان رفسنجان معرفی شده اند.

او تصریح کرد: میلاد شیروانی، رییس جدید حوزه قضایی جازموریان نیز فردی کوشا و جهادی و دارای روحیه بالا هستند که برای وی آرزوی موفقیت داریم.

رئیس سابق حوزه قضایی جازموریان نیز در این آیین گفت: ارزیابی عملکرد خود را به مردم شریف این شهرستان واگذار می‌کنم.

علیرضا محمدی بیان کرد: از ابتدای قبول مسئولیت در شهرستان جازموریان اعتقادم بر این بوده است که پست‌های اداری، امانت هستند و در این ایام با وجود کمبود نیروی اداری، در حد بضاعت علمی و جسمی خود برای تحقق اهداف دستگاه قضایی تلاش کرده ام.

رئیس جدید حوزه قضایی جازموریان نیز گفت: تکریم ارباب رجوع از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان قوه قضاییه بوده است و از این رو، تکریم مراجعان به دستگاه قضایی و مردم داری از اولویت‌های این حوزه قضایی در دوره جدید مدیریتی خواهد بود.

میلاد شیروانی استفاده از نهاد‌های ارفاقی برای محکومان و متهمان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وجرائم و استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی را از اولویت‌های دیگر این شهرستان برشمرد و تاکید کرد: هیچ عفو و بخششی شامل حاملان سلاح و مهمات غیرمجاز نخواهد شد و سران طوایف باید نسبت به جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز اقدام کنند.

او تصریح کرد: اگر فردی امنیت روانی جامعه را برهم بزند با جدیت و براساس قانون با وی برخورد خواهد شد.

در این آیین از خدمات و تلاش‌های علیرضا محمدی، رئیس سابق حوزه قضایی جازموریان قدردانی و میلاد شیروانی به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی منصوب شد.

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار