دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: خوشبختانه مشکلی در تأمین سیمان نهضت ملی مسکن نداریم به طوری که توان تولید صنعت سیمان در کشور سالیانه ۸۹ میلیون تن است.

علی‌اکبر الوندیان گفت: خوشبختانه ما مشکلی در تأمین سیمان نهضت ملی مسکن نداریم به طوری که توان تولید صنعت سیمان در کشور سالیانه ۸۹ میلیون تن است.

او با اشاره به این که ما کمبودی در تامین سیمان کشور نداریم گفت: متاسفانه محدودیت‌های تأمین انرژی گاز و برق یکی از مشکلات این صنف است، مصرف ماهانه سیمان بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن از اجرای نهضت ملی مسکن پیش بینی می‌شود که برای تأمین آن آمادگی کامل وجود دارد و ما در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: در  حال حاضر ۶۵ درصد برق مورد نیاز کارخانجات سیمان تا مرحله تولید کلینکر باید تأمین شود و اگر به هر دلیلی قطع برقی و یا مشکلات دیگر اتفاق افتد و این تولید کاهش یابد باعث افت راندمان خواهد شد.

الوندیان گفت: سال گذشته به دلیل ناترازی در تأمین برق، تولید حدود ۱۵ میلیون تن سیمان که مزیت صادراتی داشت از دست رفت که می‌توانست ارزآوری ۴۵۰ میلیون دلاری برای کشور به دنبال داشته باشد.

او گفت: سه ماهه نخست امسال ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کلینکر و ۱۷ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۷۰۱ تن سیمان در کشور تولید شد که به ترتیب رشد ۳.۲ درصدی و ۱۳ درصدی را داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار