رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان رامسر از برنامه‌ریزی جهت ثبت روستای ملی جوراب پشمی در اشکور رامسر خبر داد.

نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر یکی از برنامه‌های این اداره را معرفی روستا‌های ملی در حوزه صنایع‌ دستی برشمرد و گفت: دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در دهستان اشکور رامسر برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم پرونده ثبت روستای ملی جوراب پشمی را در سال ۱۴۰۲ به نتیجه برسانیم.

او با بیان اینکه صنایع‌دستی شهرستان رامسر الگویی مناسب جهت اشتغالزایی است، افزود: تولیدات داخلی صنایع‌دستی که نقش مهمی در اشتغالزایی دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، تعداد هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان رامسر را بیش از ۵۰۰نفر برشمردپد و گفت: تعداد هنرمندان صنایع‌دستی رامسر بیش از اینهاست که لازم است مورد شناسایی و حمایت قرار گیرند.

او تنوع تولیدات صنایع‌دستی در شهرستان گردشگری رامسر را یک فرصت دانست و با اشاره به صنایعی مانند نمدمالی، حصیربافی، چادر شب، نواع بافتنی‌ها، سفال و تعداد زیادی از هنر‌های بومی و ارزنده، افزود: چنانچه از این هنرمندان حمایت شود پرداختن به همین حرفه‌های هنری، نقش مهمی در اشتغالزایی در شهرستان رامسر ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار