پوشش ابرها در زنجان افزایش می‌یابد

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: با نفوذ سامانه پرفشار از سوی دریای خزر، پوشش ابرها در مناطق مختلف استان به تدریج افزایش می‌یابد.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان با بیان اینکه پوشش ابرها در شهرستان طارم و بخش های شمالی استان بیشتر است، گفت: در این شرایط جوی، احتمال مه آلودگی در گردنه های استان قوت گرفته است.

وی پدیده غالب شرایط جوی استان را وزش باد بیان کرد و اظهار داشت: سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر افزایش می یابد و احتمال غبارآلودگی هوا نیز وجود دارد.

سلطانی خاطرنشان کرد: از روز گذشته هوای خنکی در استان مستقر است که این روند امروز نیز تداوم خواهد داشت و از روز جمعه به خصوص شنبه شاهد افزایش چشمگیر دما در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته سلطانیه با ۱۵ درجه و حلب با ۳۷ درجه سانتیگراد به ترتیب به عنوان خنکترین و گرمترین مناطق استان زنجان ثبت شد.

سلطانی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲۰ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه خنکتر شده است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۶ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۸ و ۳۱ درجه، آببر ۲۰ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۲۹ درجه، قیدار ۲۰ و ۳۵ درجه و ماهنشان ۲۱ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: مه آلودگی ، پوشش ابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.