ارائه خدمات بهداشتی به ۳۵۵ معتاد خیابانی در قزوین

مدیرکل بهزیستی قزوین از ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به ۳۵۵ معتاد خیابانی در سه ماهه اول امسال از طریق موبایل ون خبر داد.

 علی دهباشی پور مدیرکل بهزیستی قزوین از ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به ۳۵۵ معتاد خیابانی در سه ماهه اول امسال از طریق موبایل ون خبر داد و گفت: موبایل ون یکی از خدمات بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و در پاتوق‌های پنهان و آشکار به معتادان متجاهر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهداشتی خدمات ارائه می‌دهد.

دهباشی پور افزود: در حوزه اعتیاد امدادرسانی سیار رویکردی برای تماس با مصرف‌کنندگان تزریقی مواد و یا زنان مصرف کننده مواد است که به مرکز کاهش آسیب مراجعه نکرده‌اند و باید به روش دیگری با آن‌ها تماس برقرار کرد.

وی با اشاره به فعالیت موبایل ون در قزوین از سال ۹۹، تصریح کرد: هدف از ارائه خدمات به این افراد کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به فرد معتاد است که علاوه بر فرد مصرف‌کننده سایر افراد جامعه نیز از نتایج آن بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک دستگاه موبایل ون در سطح شهر قزوین در حال فعالیت است تا بتواند با مراجعه به پاتوق‌های روزانه در زمینه کاهش آسیب به جامعه هدف ارائه خدمت کند و این خدمات شامل ارائه بسته‌های بهداشتی مثل سرنگ، سوزن و پنبه الکل، انجام تست اچ آی وی و همچنین آموزش کاهش آسیب‌ها و خدمات حمایتی شامل تغذیه و تسهیلات است.

وی یادآور شد: کارشناسان بهزیستی در ون مناسب سازی شده به سراغ معتادان متجاهر رفته و علاوه بر ارائه خدمات کامل برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های ناشی از اعتیاد توضیحاتی ارائه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار