ضرورت تصویب نهج البلاغه خوانی در شورای فرهنگ عمومی

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید موضوع نهج البلاغه خوانی در محیط‌های علمی در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در همایش تبیینی اندیشه تمدنی از نگاه امام علی (ع) در نهج البلاغه گفت: موضوع نهج البلاغه خوانی به عنوان دستور کار در شورای فرهنگ عمومی و شورای آموزش و پرورش مصوب شود تا در استان موضوع نهج البلاغه خوانی در محیط‌های علمی شروع شود.

او با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه جامع‌ترین کتاب پس از قرآن و راهنمای هدایت انسان در تمام ابعاد زندگی است، افزود: نهج البلاغه کلامی بالاتر از کلام بشر و پایین‌تر از کلام خداست؛ اما این گنجینه بزرگ و ارزشمند مهجور واقع شده و از ظرفیت علمی و معنوی آن استفاده کامل صورت نمی‌گیرد.

قناعت با اشاره به پایین بودن آمار میزان انس و ارتباط با نهج البلاغه در کشور، بیان کرد: طی یک نظر سنجی در یک جامعه آماری در کشور با طرح این پرسش که تا کنون چند بار نهج‌البلاغه را به طور کامل خوانده‌اید، روشن شد که از شش هزار نفر، فقط حدود پنج درصد، آن هم تنها یک‌بار نهج‌البلاغه را خوانده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جرج جرداق مسیحی بیش از ۲۰۰ مرتبه نهج البلاغه را خوانده است و در معرفی شخصیت امیرالمؤمنین به دنیا، کتاب ارزشمند الإمام علی صوتُ العدالةِ الإِنسانیة را نوشته است، گفت: نباید ما از این کارخانه انسان ساز و دریای معرفت بی اطلاع و بی بهره باشیم.

او با اشاره به اینکه دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری به سخنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه برای حل مشکلات خرد و کلانش احتیاج دارد و لذا باید به قدر وسع مان از آن توشه برداریم، گفت: نهج‌البلاغه مانند قرآن، یک کتاب سبک زندگی است و جامعه ما همان‌گونه که به آموزه‌های قرآن نیاز دارد، به معارف نهج‌البلاغه نیز محتاج است.

قناعت با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف از انس با نهج‌البلاغه، بهره‌برداری از معارف بلند آن است، افزود: نهج البلاغه یک کارگاه انسان‌سازی در جهت خودشناسی و خداشناسی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این نکته مهم که باید کاربرد نهج‌البلاغه در زندگی بشر برای جوانان تبیین شود، گفت: جامعیت نهج البلاغه در پرداختن به نیاز‌های مختلف بشر است و مانند قرآن کتاب سبک زندگی است و جامعه همان طور که به آموزه‌های قرآن نیاز دارد به نهج البلاغه هم محتاج است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.