مقامات پیونگ یانگ از نقض مکرر حریم هوایی این کشور از سوی هواپیما‌های جاسوسی آمریکایی خبر دادند.

آمریکا از زمان جنگ کره در سال ۱۹۵۰ تاکنون در شبه جزیره کره حضور دارد و از آن زمان به اقدامات خصمانه خود علیه پیونگ یانگ ادامه می‌دهد. همین امر، خشم کره شمالی را به همراه داشته و مقامات این کشور را مجبور به ایجاد بازدارندگی در برابر واشنگتن کرده است. آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای متعدد تنها بخشی از اقدامات پیونگ یانگ در این زمینه است. اکنون مقامات این کشور در گزارشی داده‌های جدیدی از اقدامات خصمانه آمریکا را علیه این کشور منتشر کردند. 

به گزارش کی سی ان ای، مقامات محلی کره شمالی می‌گویند هواپیما‌ها و پهپاد‌های جاسوسی آمریکا به صورت غیرقانونی از دوم تا دهم ژوئیه بیش از ۳۰ بار اقدام به نقض حریم هوایی کره شمالی با هدف جمع آوری اطلاعات کرده اند. 

ارتش کره شمالی نیز در پاسخ به اقدامات خصمانه آمریکا، اقدام به اعزام جنگنده‌های نیروی هوایی و اخراج هواپیما‌های جاسوسی طرف آمریکایی کرد. پیونگ یانگ با ارسال پیام هشدار آمیز شدید به واشنگتن، تاکید کرد در صورت تکرار مجدد چنین اقداماتی ممکن است یک "حادثه ویژه" رخ دهد. 

این گزارش تاکید دارد: نیرو‌های متخاصم آمریکایی در تحرکات خود برای توجیه اقدامات بی شرمانه نظامی علیه کره شمالی بی پروا هستند و هشدار‌های ما در این رابطه را دور از ذهن می‌خوانند. ما شاهد آن هستیم که رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز از اقدام جنایتکارانه ارباب آمریکایی خود حمایت می‌کند. 

در این گزارش، از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در استقرار هواپیما‌های راهبردی بی ۱ در ژاپن که می‌تواند تسلیحات هسته‌ای حمل کند انتقاد شده است. همچنین پیونگ یانگ از آمادگی خود برای مقابله با هر گونه تهدیدی علیه منافع ملی این کشور خبر داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۳ تير ۱۴۰۲
اون ایرانه که جرئت داره گلوبال هاوک رو با اقتدار می زنه و جلوی چشم پهپادها و ناوهای جنگی و جنگنده های هوایی آمریکا نفتکش متخلف که آمریکا بهش قول حمایت داده رو توقیف می کنه...
آخرین اخبار