مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از تولید سالانه ۱۳۵ میلیون متر مکعبی آب در استان خبر داد.

محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: جمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که سالانه حدود ۱۳۵ میلیون مترمکعب آب شامل ۷۵ میلیون متر مکعب منابع آب زیرزمینی و ۶۰ میلیون متر مکعب انتقالی در سال تولید می‌شود. 

او افزود: آب مصرفی استان با صرف نظر از تلفات و هدر رفت در شبکه آب، حدود ۱۱۱ میلیون مترمکعب در سال می‌باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد اظهار داشت: سرانه مصرف آب در استان به ازای هر نفر در شبانه روز به طور متوسط ۲۳۳ لیتر برثانیه است که تمامی آب تولیدی مذکور به مصرف شرب و بهداشت می‌رسد.

او ادامه داد: در شهرستان میبد که دارای جمعیتی حدود ۱۱۲هزار نفر است در زمان پیک مصرف ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از منابع محلی و زیرزمینی تولید شده که با کاهش تلفات، سرانه مصرف آن مشابه متوسط استان یزد می‌باشد.

جوادیان زاده تصریح کرد: کیفیت منابع آب زیرزمینی شهرستان میبد مطلوب نیست و در اختلاط با آب انتقالی در وضعیت مناسب قرار می‌گیرد.

او گفت: از طرفی انتقال آب از خلیج فارس به صنایع منطقه، جمع آوری فاضلاب، تصفیه آن و تولید پساب شهرستان‌های میبد و اردکان منجر به استفاده صنایع منطقه از آب‌های نامتعارف شده و سهم برداشت صنعت از آب‌های کیفی را کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد افزود: شرکت آب منطقه‌ای برنامه بازتخصیص آب صنعت و جایگزینی آب‌های کیفی با پساب و آب انتقالی از دریا را با جدیت دنبال می‌کند و در بازه زمانی میان مدت، میزان برداشت صنایع از آب‌های کیفی در حد شرب تنظیم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.