سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اعتبارات طرح روستا مرکزی در این استان با افزایش ۵۰ درصدی به ۱۷۰ میلیارد ریال رسید.

حسن بروشکی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در تشریح دستاوردهای ۲ ساله آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت مردمی تاکنون اظهارکرد: پراکندگی روستاها و سختی ایاب و ذهاب دانش آموزان در نقاط روستایی و عشایری یکی دیگر از عوامل ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: در این خصوص طرح روستا مرکزی با هدف ایاب و ذهاب دانش آموزان از روستاهای پراکنده به یک روستای محوری و دارای مدرسه در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: طرح روستا مرکزی یک طرح مشارکتی و مردمی است که به منظور پوشش تحصیلی حداکثری دانش آموزان روستایی و عشایر در استان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: در این راستا آموزش و پرورش تمام سعی و توان خود را صرف این موضوع کرده به طوریکه در سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان این طرح با افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات از سوی وزارت آموزش و پرورش روبرو شد و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح تخصیص یافت و بین شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار