نخستین جشنواره ملی عکس ایران جوان با معرفی آثار منتخب و برتر در دانشگاه تربت حیدریه به کار خود پایان داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه امروز شنبه در اختتامیه این مراسم در سرسرای دانشگاه دولتی تربت حیدریه گفت: در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بر اساس رسالت دانشگاه در مسیر اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت تصمیم به برگزاری نخستین جشنوارۀ ملی عکس با عنوان "ایران جوان" گرفته شد.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور افزود: ۱۱۵ عکاس از ۲۴ استان ایران سه هزار و چهار اثر به دبیرخانۀ جشنواره ملی ایران جوان در دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ارسال کردند که هیات داوران از این بین ۱۲۰ اثر را به عنوان آثار برگزیده و برتر انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۵۱ اثر در بخش حرفه‌ای، ۷۲۳ اثر در بخش موبایلی و ۳۰ اثر در بخش عکس نوشت به دبیرخانۀ جشنواره عکس ایران جوان ارسال شد، گفت: از ۱۶ اثر برتر با اهدای تندیس و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جامعه ایرانی مزیت های فرهنگی و اجتماعی زیادی دارد که ابزار هنر و عکس امکان خوبی برای تبیین و معرفی آن دارد.

همچنین سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: هنر عکاسی می تواند امید و زندگی را به جامعه تزریق و در ارائه سبک زندگی سالم و نشاط و شادی پیشرو و پیشتاز باشد.

فرشید رضایی با یادآوری رویکرد وزارت متبوعش به تبعیت سیاست دولت مبنی بر جوانی جمعیت افزود: هنر عکاسی به عنوان یک رسانه مهم ارتباطی می تواند در افزایش جمعیت و جوانی کشور تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.