استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار نیروی کار در شهرک‌های صنعتی اشتهارد مشغول به کار هستند، تاکید کرد: در خصوص مسایل و مشکلات این شهرک یک کارگروه ویژه با حضور تمامی مسوولان مربوطه تشکیل خواهد شد.

مجتبی عبداللهی  شنبه شب در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز افزود: این کارگروه به شکل خاص در خصوص رفع موانع اقدام خواهد کرد و روند تصمیم گیری آن نیز هر ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: شهرک‌های صنعتی استان می‌توانند با همکاری بیشتر و اندکی هزینه از سوی صاحبان صنایع به بهترین شهرک‌های کشور تبدیل شوند.

استاندار البرز افزود: ساخت واحد‌های مسکونی، خوابگاه‌های کارگری و ایجاد بستر‌های حمل و نقل، بخش بزرگی از مشکل تامین نیروی شهرک‌های صنعتی را حل می‌کند، آمادگی وجود دارد که اراضی لازم برای ایجاد این امکان را به صاحبان صنایع بدهیم.

عبداللهی گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی می‌توانند با همدلی و تفاهم نسبت به راه اندازی تصفیه خانه‌های بازچرخانی آب، ایجاد نیروگاه‌های سی اچ پی، اماکن خوابگاهی و ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: موضوع تامین نیروی کار در شهرک‌های صنعتی علاوه بر ضرورت ایجاد امکاناتی همچون مسکن و حمل و نقل به فرهنگ سازی و مهارت افزایی در کارجویان نیاز دارد.

استاندار البرز با اعلام اینکه ۷۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد در البرز مستقر هستند گفت: پنج درصد صنایع کشور در البرز فعالیت می‌کنند و بر این اساس البرز هفتمین استان صنعتی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با جدیت درصدد حل مشکلات و موانع فعالان اقتصادی استان البرز هستیم اظهارداشت: حل مسایل استانی را با همراهی مدیران مربوطه و موضوعات کلان را در ابعاد ملی پیگیری می‌کنیم.

استاندار البرز ادامه داد: از سوی دیگر نیز از بخش خصوصی استان انتظار می‌رود در راستای تعهدات اجتماعی خود به منظور ارتقای سرانه‌هایی همچون آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و امور ورزشی در کنار دولت قرار گیرند.

عبداللهی گفت: بی شک بدون هم افزایی و همپوشانی نمی‌توانیم امور را اداره کنیم، بسیاری از موانع با همکاری و مدیریت صحیح حل خواهد شد.

برچسب ها: اشتغال ، شهرک صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.