حافظان منابع طبیعی مانع از سرایت آتش به جنگل بناب ارسنجان شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان گفت: با حضور به موقع قرقبانان منابع طبیعی در جنگل بناب این شهرستان از احتمال وقوع آتش‌سوزی جلوگیری کرد.

حسن خسروانیان اعلام کرد: با اعلام گزارشی مبنی بر آتش گرفتن محموله باری یک دستگاه خودرو سایپا از نوع کاه توسط ماموران و قرقبانان فصلی بلافاصله عوامل و مجموعه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به محل اعزام شده و با خاموش کردن کامل آتش از سرایت آتش به جنگل جلوگیری کردند.

او با اشاره به ارتفاع بار خودرو سایپا افزود: در صورت عدم حضور به موقع ماموران اداره منابع طبیعی، آتش به منطقه جنگلی سرایت می‌کرد که به دلیل وضعیت خاص پوشش انبوه گیاهی و جنگلی مناسب و موقعیت خاص آن، خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشت.

حسن خسروانیان دلیل وقوع آتش در محموله خودرو را پرتاب ته سیگار از سوی راننده اعلام کرد و از عموم مردم طبیعت دوست ارسنجان به خصوص رانندگان خواست در خصوص موارد پیشگیری از وقوع حریق احتمالی، نکات ایمنی را رعایت کرده تا شاهد چنین حوادثی در آینده نباشیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان گفت: جنگل بناب در حد فاصل محور جاده‌ای شهرستان‌های ارسنجان و پاسارگاد واقع شده و از ابتدای امسال برای حفاظت از این جنگل عملیات تسطیح حاشیه جاده‌ای و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شده بود.

۷۹ هزار هکتار از سطح شهرستان ارسنجان را جنگل‌های انبوه ایرانی تورانی تشکیل می‌دهند. این جنگل‌ها شامل درختان بنه، بادام، کیکم و ارژن است.

جنگل‌های ارسنجان همواره یکی از کانون‌های آتش‌سوزی در سال‌های اخیر بوده، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات پیشگیرانه، در ۲۲ ماه گذشته هیچ آتش سوزی در این جنگل‌ها رخ نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار