مبادی مرزی تنگستان برای مقابله با پشه آئدس تله گذاری شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: برای مقابله با پشه آئدس و پیشگیری از انتقال بیماری از این حشره، تله‌گذاری در مبادی مرزی تنگستان انجام شد.

به گفته ماه زرافشون رفیعی، کارشناسان بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان تنگستان با بررسی مکان‌های احتمالی انتقال بیماری به کشور از مبادی مرزی این شهرستان، اقدام به تله گذاری برای پشه آئدس کردند.

او ادامه داد: با توجه به هم‌جواری استان بوشهر با استان‌های پرخطر با احتمال انتقال پشه آئدس و همچنین تبادلات تجاری با کشور‌هایی مانند امارات، با استفاده از ظروف مخصوص جمع‌آوری این نوع پشه موسوم به «اویتراپ»، عملیات تله‌گذاری برای اطمینان از وارد نشدن این پشه از راه مرزهای تنگستان صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان افزود: پشه آئدس ناقل بیماری‌هایی مانند «تب دنگی»، «چکین گونیا» و «زیکا» است که واکسن و درمان قطعی ندارد و تنها راه مقابله با آن کنترل ناقلان است.

رفیعی گفت: با توجه به اینکه زیستگاه پشه آئدس در آب و حتی آب خیلی کم است، برای مقابله با آن باید کانال‌های آبی رو باز بهسازی شوند، هر نقطه‌ای که امکان جمع شدن آب در آن وجود دارد مانند لاستیک‌های تعبیه‌شده در اطراف لنج‌ها، گلدان‌ها، زیرگلدانی و هر وسیله‌ای که می‌تواند عامل جمع شدن آب راکد باشد، جمع‌آوری و تخلیه شود.

به گفته او، این بیماری قابل‌انتقال از انسان به انسان نیست و  نشانه‌هایش مانند آنفلوانزا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: با قرنطینه بیمار می‌توان خطر انتقال بیماری را که از طریق خون‌خواری پشه آئدس از فرد بیمار و گزش فرد سالم است، به حداقل رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.