طول شبکه توزیع آب کشور بیش از ۱۸۴ هزار کیلومتر است

مدیر برنامه ریزی شرکت مدیریت منابع آب گفت: طول شبکه توزیع آب در کشور به بیش از ۱۸۴ هزار کیلومتر رسیده است و بیش از ۹۹ درصد شهرها و ۸۶ درصد روستاها از آب شرب بهره‌مند هستند.

برنامه گفتگوی ویژه امشب با حضور بزرگ زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران به بررسی وضعیت آبرسانی  در کشور پرداخت.

طبق اعلام بانک جهانی، ایران در زمینه آبرسانی شهری و روستایی جزو کشورهای برتر است چطور به این جایگاه رسیده ایم؟

بزرگ زاده : این موقیعت به حجم کارهای زیرساختی کشور ارتباط دارد. در قالب طرح جهاد آبرسانی طی چند سال اخیر سازه های تامین آب، انتقال آن به کانون جمعیت و توزیع آب به خانه ها را گسترش داده ایم. ۵۴ میلیارد متر مکعب مخازن سد در کشور ایجاد شده است. طول شبکه توزیع آب  در کشور به بیش از ۱۸۴ هزار کیلومتر رسیده است.

در کل کشور بیش از ۹۹ درصد مناطق شهری و ۸۶ درصد مناطق روستایی از آب شرب بهره مند هستند. طی ۲ سال گذشته به ۲۶۰۰ روستا آبرسانی کرده ایم کل پروژه جهاد آبرسانی اکنون ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

آبرسانی به روستا ها در کدام منطقه کشور بیشتر بوده است؟

بزرگ زاده: این پروژه ها در هر ۳۱ استان کشور پخش است اما در مناطق کمتر توسعه یافته بیشتر بوده و  ۲۵ درصد روستا های تعیین شده در جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان است.

وضعیت صنعت آب کشور به چه صورت است؟

بزرگ زاده: در حال حاضر صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به چندین کشور دنیا هستیم. در بخش عمران صد در صد خودکفا شده ایم.  بخش تجهیزات در برخی حوزه ها  مثل آب شیرین کن ها هنوز جای کار دارد و چندین پروژه در دست اقدام داریم. ۸۵ درصد این بخش هم بومی شده است.

 

برچسب ها: صنعت آب ، طرح آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار