ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در خراسان شمالی به ۲ هزار و ۷۰۰ کیلو وات رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: مجموع ظرفیت تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی استان با افتتاح نیروگاه جدید ۲۰ کیلوواتی بجنورد به ۲ هزار و ۷۰۰ کیلووات رسید.

حسن چاهی گفت: راه اندازی نیروگاه جدید۲۰ کیلوواتی در این شرکت با هدف فرهنگ سازی در بخش انرژی‌های تجدید پذیر و توسعه پایدار انرژی به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه برای ساخت این نیروگاه پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شد، افزود: برای اجرای این سامانه ۸۰ پنل خورشیدی و یک دستگاه مبدل جریان مستقیم به متناوب نصب شد.

چاهی گفت: این سامانه در طول شبانه روز اقدام به تولید انرژی کرده و معادل ۲۰ درصد برق مصرفی این شرکت را تامین و مازاد تولید را به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه نصب سامانه‌های خورشیدی موجب کاهش هزینه و تلفات انرژی می‌شود، گفت: خوشبختانه با توجه بالا رفتن آگاهی شهروندان نسبت به مزایای استفاده از انرژی خورشیدی، درخواست‌های زیادی برای ساخت این سامانه‌ها و خرید انرژی آن توسط وزارت نیرو شده است.

وی به مزایای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در پشت بام خانه‌ها پرداخت و افزود: جلوگیری از هدر رفتن منابع، تامین انرژی در حجم بالا برای مصارف مختلف از جمله تجاری و صنعتی، کاهش هزینه ها، کمک به حفاظت از محیط زیست و ... از دیگر مزایای راه اندازی نیروگاه خورشیدی است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: مجموع ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان ۲ هزار و ۷۰۰ کیلووات است که ماهیانه افزون بر ۶۰۰ هزار کیلووات ساعت انرژی برق تولید می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.