ضرورت اتمام پروژه انتقال آب رود ارس

فرماندار شهرستان مرند تنها راه برون رفت از بحران آبی شهرستان را اتمام پروژه انتقال آب از رود ارس عنوان کرد.

داود عباسی در جلسه شورای حفاظت از منابع شهرستان مرند گفت: یکی از مشکلات اصلی در زمینه کاهش آب‌های زیرزمینی در این شهرستان وجود بیش از دو هزار خانه باغ در مزارع کشاورزی این شهرستان و حفر چاه‌های غیرمجاز آب در این خانه باغ‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان مرند ۱۰۰۴ چاه مجاز و ۱۹۷ چاه غیر مجاز وجود دارد که مقررگردید با افرادی که اقدام به حفر چاه غیرمجاز می‌کنند طبق دستور قضایی برخورد قانونی انجام پذیرد.

فرماندار شهرستان مرند گفت: از کل چاه‌های موجود شهرستان، میزان ۲۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت انجام می‌شود که این امر باعث تسریع در فرونشست آب‌های زیرزمینی و دست هرزندات مرند می‌شود.

داود عباسی در ادامه افزود:برداشت‌های غیرمجاز ازمنابع آب‌های زیرزمینی باعث خشک شدن ۲۸ دهنه چشمه و ۸۹ رشته قنات در شهرستان مرند شده است و محدودیت‌های شدیدی در تامین منابع آب شرب شهرستان بوجود آورده که اکنون شاهد قطعی مکرر آب شهری برای جبران کم آبی در مناطق مختلف شهرستان و گله‌مند شدن مردم شده است.

وی گفت: جهت جبران این کمبود آب باید ازبرداشته‌ای غیرمجاز جلوگیری شود و طرح‌های تغذیه مصنوعی در شهرستان به مرحله اجرا درآید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.