هتک حیثیت از سوی نامزد سابق به‌ قصد انتقام در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی نامزد سابق خود در فضای مجازی کرده بود.

سرهنگ مرتضی عسگری اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی و تهدید و اخاذی، با توجه به اهمیت موضوع و به قید فوریت پرونده اولیه تشکیل و با ثبت اظهارات شاکیه موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به دستور مقام قضائی شناسایی متهم و استخراج ادله دیجیتال در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که در ابتدا فرد مظنون معرفی‌شده توسط شاکیه به پلیس فتا دعوت و موردتحقیق قرار گرفت که او از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و اعلام داشت هیچ‌گونه مشکلی با شاکیه که نامزد سابق وی بوده ندارد؛ لذا اقدامات فنی پلیس برای دست‌یابی به ادله دیجیتال جرم به جد مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

سرهنگ عسگری اضافه کرد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط گروه کارشناسان این پلیس مشخص شد که شک شاکیه نسبت به نامزد سابق خود درست بوده است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: متهم با مشاهده ادله دیجیتال لب به اعتراف گشوده و به بزه ارتکابی خود اقرار کرد و بیان داشت که همه مزاحمت‌ها برای شاکیه در شبکه اجتماعی اینستاگرام به هدف انتقام‌جویی و توسط شخص خودم صورت گرفته است لذا پرونده برای گذراندن مراحل قضایی تحویل دادسرا شد.

سرهنگ عسگری به شهروندان هشدار داد هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری و انتشار شایعه ازنظر قانون جرم است و مرتکبان در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی به‌وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کنند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روز در خدمت مردم بوده و به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان است؛ لذا از هم‌وطنان خواستاریم هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سامانه پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

برچسب ها: پلیس فتا ، هتک حیثیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار