دستگیری عامل کلاهبرداری از کاربر فضای مجازی

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ازکاربر فضای مجازی در پی معامله در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

مرتضی عسگری گفت: با شکایت و مراجعه حضوری یکی از همشهریان به پلیس فتا مبنی بر این که، از طریق آگهی درج‌شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به خرید کالا کرده و پس از واریز مبلغی به‌عنوان بیعانه به شماره‌حساب اعلام‌شده، فروشنده پاسخ‌گوی تماس نبوده است، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کرده و سرنخ‌هایی از هویت متهم به دست آوردند و در بررسی‌های بعدی وی را مورد شناسایی قراردادند و با دستور مقام قضایی متهم را دستگیر کردند.


بیشتر بخوانید


وی با انتقال به پلیس فتا استان، برای گذراندن مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی شد.

عسگری اضافه کرد: متأسفانه شهروندان با اعتماد به این‌گونه افراد در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسط، پس از واریز کردن وجه به‌حساب فرد آگهی‌دهنده، کالایی را دریافت نمی‌کنند و یا کالای بی‌کیفیت برای خریداران ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاه‌برداران با ثبت آگهی‌های صوری و وسوسه‌انگیز حراجی و تخفیف ویژه در شبکه‌های اجتماعی و با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به‌عنوان بیعانه را می‌کنند، ادامه داد: هویت افراد در فضای سایبر پنهان است و صرفاً آشنایی با افراد ملاک تعامل و خریدوفروش نباشد.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.