مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: افزایش امید اجتماعی یکی از رویکرد‌های اصلی این سازمان است.

علیرضا نورمحمدی مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توجه ویژه به تولید محتوا باید مورد توجه مدیران باشد چراکه با وجود فعالیت های موثر صورت گرفته در ۲ سال گذشته، کمتر این خدمات منعکس و بازگو شده است.

مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان های سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: باید خدمات دولت مردمی سیزدهم به ویژه در حوزه محیط زیست با تلاش مدیران منعکس و اطلاع رسانی شود تا مراجع مسئول از عملکرد و خدمات شبانه روزی این سازمان در اقصی نقاط کشور مطلع گردند.


او خواستار بکار گیری افراد با انگیزه، جهادی، خلاق در پست های مدیریتی و جابجایی افراد ناتوان و بی انگیزه شد و گفت: آینده محیط زیست باید در دست جوانان باانگیزه و توانمند باشد که در این راستا می توان از توان بانوان نیز بهره گرفت.

نورمحمدی می گوید: ادارات استانی باید برای اجرای برنامه ها و طرح های هفته دولت از هم اینک برنامه ریزی و  آمادگی داشته باشند و  پیوست رسانه ای طرح های کلان و مشخصات فنی و اجرایی و مالی طرح های آماده افتتاح به حوزه ریاست سازمان ارسال شود تا هماهنگی لازم برای حضور ریاست و معاونین سازمان حفاظت محیط زیست بعمل آید.

به گفته او، در جشنواره شهید رجایی و انتخاب مدیر نمونه و کارمند نمونه، این انتخاب بر اساس مدیریت عملکرد صورت می گیرد و در این راستا معاونت های سازمان محیط زیست به ارزیابی استان ها مبادرت می کنند.


مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ خانه محیط زیست در کشور راه اندازی شده که باید برای این خانه ها، محتواسازی با الگوی اسلامی - ایرانی صورت گیرد.

نورمحمدی می گوید: ارزیابی و ارزشیابی همواره مورد تاکید بوده بنابراین مدیریت عملکرد، جایگزین بازرسی شد و در این باره بسیاری از کمبودها و چالش ها احصاء گردید.

او گفت: گزارش های ارزیابی به صورت مرتب و منظم توسط معاونت های تخصصی دریافت شده و بر این اساس استان های موفق تشویق می شوند.

مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان های سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: دور دوم نشست های منطقه ای با رویکرد حل چالش ها و معضلات پیش روی ادارات کل استان ها برگزار شد که در این راستا نشستی با معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی برگزار گردید تا ۲ چالش پیش روی این مجموعه رفع شود.

نورمحمدی گفت: اساس کار ما حل معضل و مشکلات است در حالیکه دور اول این نشست با رویکرد طرح مسایل کلی برگزار شد و در دور دوم حل مشکل در هر معاونت در دستور کار است.

به گفته او، دور اول نشست ها با محوریت پرداختن به مسائل کلی و کلان برگزار شد که بررسی مصوبات دور اول گویای محقق و اجرایی شدن ۸۶ درصد مصوبات است. برای نمونه بند هفت این مصوبات راه اندازی خانه های محیط زیست بود که تاکنون بیش از ۲ هزار ۱۰۰ خانه محیط زیست تشکیل شده است و برخی استان ها در زمینه ایجاد تشکل های مردمی خیرین حوزه محیط زیست خوب عمل کردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.