رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: چتر حمایتی صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها گسترش یافته است.

محمدصادق خیاطیان با بیان این که صندوق‌های پژوهش و فناوری در سال‌های گذشته در زیست‌بوم نوآوری کشور تقویت شده اند، گفت: امروز در زیست‌بوم‌های نوآوری استان‌ها این صندوق‌ها به رسمیت شناخته شده‌اند و نقش بی‌بدیلی در توسعه اکوسیستم نوآوری دارند. 

وی افزود: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به نقش صندوق‌های پژوهش و فناوری توجه ویژه‌ای شده است. این صندوق‌ها هم در حوزه تسهیلات و ضمانت‌نامه و هم در حوزه‌های دیگر، فعالیت‌های موثری را انجام داده‌اند و توجه قانون به آن‌ها رسمیت جدی‌تری به صندوق‌های پژوهش و فناوری خواهد بخشید.

خیاطیان تاکید کرد: نقشی که امروز صندوق‌های پژوهش و فناوری در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری کشور بازی می‌کنند، مرهون اقدامات بسیار مهمی است که دبیرخانه این صندوق‌ها در حوزه ایجادی و همین‌طور در حوزه کیفی‌سازی در سنوات گذشته به ثمر رسانده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به گسترش چتر حمایتی صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها و نیز حوزه‌های تخصصی، گفت: رشد این صندوق‌ها به ۷۰ صندوق و افزایش تاثیرگذاری آن‌ها در توسعه اکوسیستم و نیز فعالیت‌شان در حوزه‌‎های سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات همگام با حمایت‌های صندوق نوآوری مطلبی است که نباید آن را فراموش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار