اورلیچ با اشاره به دیدار با قالیباف گفت: لازم می‌دانم تکرار کنم که قدردان مواضع اصولی و پایدار ایران نسبت به تمامیت ارضی صربستان هستم.

ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان که امروز یکشنبه در راس هیاتی وارد تهران شده است، پس از دیدار و گفتگو با رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری حضور یافت.

وی با بیان اینکه روابط پارلمان دو کشور همواره با گرمی همراه بوده، گفت: گروه‌های دوستی دو کشور بسیار فعال هستند و گروه دوستی ایران در بلگراد، پرتعدادترین نماینده را به خود اختصاص داده و ۲۸ نماینده در این گروه دوستی عضو هستند.

رئیس پارلمان جمهوری صربستان با اشاره به دیدار با محمدباقر قالیباف تاکید کرد: به ایشان عرض کردم و لازم می‌دانم تکرار کنم که قدردان مواضع اصولی و پایدار جمهوری اسلامی ایران نسبت به تمامیت ارضی صربستان هستم.

اورلیچ عدم به رسمیت شناختن کوزوو از سوی جمهوری اسلامی ایران را به معنای ایستادن در جناح عدالت و حقوق بین الملل عنوان کرد.

رئیس پارلمان جمهوری صربستان ادامه داد: در دیدار با ریاست مجلس شورای اسلامی، ایشان را در جریان شرایط سختی که مردم صرب در برخی از مناطق دچار هستند، قرار دادم. همچنین اینکه صربستان تلاش می‌کند صلح و امنیت پایداری در منطقه حاکم شود.

وی راه و مسیر جمهوری صربستان را برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه عنوان کرد و گفت: همچنین از حمایت‌هایی که دولت جمهوری اسلامی ایران از صربستان انجام داده، تشکر کرده و حمایت ما از شما نیز ادامه خواهد داشت.

اورلیچ با ابراز خرسندی از اینکه صربستان میزبانی اکسپو ۲۰۲۷ در بلگراد است، یادآور شد: امیدوارم بتوانیم میزبانی خوبی برای این نمایشگاه باشیم.

رئیس مجلس پارلمان صربستان با قدردانی از اینکه در کتابخانه ملی ایران، اتاقی برای کتاب‌های صربستان اختصاص داده شده است، گفت: امیدواریم این اقدام به نزدیک شدن فرهنگ دو کشور اثرگذار شود.

اورلیچ با ابراز خرسندی از قبول دعوت توسط رییس مجلس شورای اسلامی برای سفر به بلگراد خاطرنشان کرد: این موضوع سبب افتخار ما است که میزبان رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان پارلمان ایران در بلگراد باشیم. همچنین همانطور که قول داده بودیم همکاری‌های خود را در بلگراد، تهران یا هر منطقه دیگه‌ای ادامه خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار