خیران استان فارس گردهم آمدند

مجمع عالی خیرین استان فارس به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود برای کمک به روند نگهداری مجرمان و اصلاح و تربیت آنان و همچنین حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر زندانیان به میزبانی اداره‌کل زندان‌های فارس برگزار شد.

مجمع عالی خیرین استان فارس به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود برای کمک به روند نگهداری مجرمان و اصلاح و تربیت آنان و همچنین حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر زندانیان امروز، اول مردادماه به میزبانی اداره‌کل زندان‌های فارس برگزار شد.

سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در این نشست به تشریح اجمالی خدمات انجمن حمایت زندانیان مرکز به خانواده‌های زندانی نیازمند پرداخت و گفت: متأسفانه ما با پدیده تکرار جرم در افراد آزاد شده مواجهیم و حتی اگر درصد این عود مجدد بزه در زندانیان آزاد شده پایین هم باشد، رفع آن نیازمند شناخت علل و اهتمام در مرتفع سازی این علت‌هاست.

او تأکید کرد: نتیجه‌بخشی فرایند اصلاح مجرمان و پیشگیری از عود جرم در آنان و تکرار جرم توسط مجرمان نیازمند عزم جمعی و اراده همگانی است.

بحرینی افزود: یکی از عوامل وقوع جرائم بزه و آسیب‌ها در جامعه امروز شرایط اقتصادی است که اقشار مختلفی را در معرض قرار داده است از این‌رو توجه و تمرکز ویژه ما بر سه مقوله توانمندسازی زندانیان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه از طریق آموزش حرَف و مشاغل مفید و مورد نیاز اجتماع، توانمندسازی انجمن حمایت زندانیان با رویکرد خودکفایی خود ایستایی مالی و اقتصادی به منظور توسعه کمک‌ها و خدمات پایدار به جامعه هدف و در نهایت میل به خودکفایی خانواده‌های زندانیان و خود اشتغالی آنان به منظور تامین درآمد‌های پایدار و قرار گرفتن در جریان عادی زندگی و رفع نیاز‌های اولیه و اساسی مالی و اقتصادی است تا این بتواند زمینه‌های بروز و مبادرت به جرم در گروه‌های هدف را بسیار کاهش دهد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست ۱۲ مدیرعامل تشکل‌ها و نهاد‌های خیریه استان فارس به بیان دیدگاه‌ها و تشریح ظرفیت‌های خود در همکاری با مجموعه زندان‌ها و حمایت از خانواده‌های زندانیان پرداختند و مقرر شد با تکرار جلسات این چنینی و کارگروه‌های کاربردی، بتوانند در آینده نزدیک دستاورد‌های مشهود و ملموسی را در حوزه کنترل و مهار جرم، اصلاح مجرمان و کمک و حمایت‌های موثر اژ خانواده‌های زندانیان به انجام برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
خیران استان فارس گردهم آمدند ،،،، خب گرد هم آیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
خيران محترم بخاطرابوالفضل وشهداآمارگیری کنیدازجوانان یتیم بی‌سرپرست ومستضعفان تابتوانندسروسامان وازدواج کندشیوه پیامبری وحضرت علی درپیش گیریدبخداقسم ۱۰۰درصدکمکشمابزرگواران به جیب مدیران ووووووومیرودچرا
آخرین اخبار