حفظ بافت فرهنگی اراضی پادگان ۰۷ مطالبه عمومی مردم لرستان است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: حفظ بافت فرهنگی اراضی پادگان ۰۷ و جلوگیری از برج سازی در این زمین ها ، مطالبه عمومی مردم استان به ویژه اهالی شهر خرم‌آباد است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار کرد: مردم لرستان از گذشته تاکنون در زمستان سرد و برفی و تابستان های داغ، محروم از یک فضای بزرگ در زیر آسمان عزاداری کرده و فاقد زیرساخت های لازم بوده اند.

وی تصریح کرد: اراضی پادگان ۰۷ در خرم آباد فرصت مناسبی برای ایجاد بک مجموعه فرهنگی است که راجع به این موضوع چندین بار در خطبه های نماز جمعه صحبت و تاکید شده است در عین حال باید زمین معوض برای ارتش هم دیده شود.

وی ادامه داد:‌محله اسدآبادی در کنار اراضی این پادگان ۳۰۰ شهید تقدیم نظام کرده است و از طرفی مصلی در جوار این زمین ها قرار دارد بنابراین بافت فرهنگی منطقه باید حفظ شود چراکه زمینه برج سازی در آنجا وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی اظهار داشت: علاوه بر اینکه کمبود زمین برای طرح های دینی، فرهنگی و مذهبی در لرستان وجود دارد نمی شود افکار عمومی را قانع کرد که در استان های دیگر ساخت و ساز شده باشد و طلب این ساخت و سازها، از اراضی مرکز شهر خرم آباد پرداخت شود.

وی گفت:‌ باید در آستانه برگزاری کنگره شهدا و با توجه به فرهنگ و مذهب شیعی مردم لرستان به مساله دقت و مجموعه به شکل سابق حفظ شود چراکه توجه به زیرساخت سایل فرهنگی، تضمین کننده این موضوع و مسایل امنیتی است تا با توجه به ولایتمداری مردم لرستان، امنیت به همین شکل پایدار باشد.

وی همچنین علم و فرهنگ را دو بال برای رسیدن به قله های پیشرفت دانست اضافه کرد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی است به همین منظور اخیرا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از امامان جمعه خواسته است کنشگر و مطالبه گر اسناد بالادستی هم باشند تا در مجلس شورای اسلامی، شکل قانونی و بعد از آن شکل اجرایی پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت: ‌لرستان در تهیه نقشه مهندسی فرهنگی جزو استان های اول بوده و پنج مساله اساسی در این نقشه همراه با اقدامات، برنامه ها، دستگاه های مجری و همکار و انجام حسابرسی در پایان تدوین شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.