شکوه عزاداری سیدالشهدا با وجود هجمه‌های دشمن

امسال عزاداری‌های محرم در خراسان جنوبی علی رغم تلاش‌های دشمن، نسبت به سال‌های گذشته با حضور بیشتر مردم در حال برگزاری است.

نوفرستی رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: امسال دشمن به دنبال برگزار نشدن و یا برگزاری مراسمات با حداقل مشارکت و ایجاد آشوب و مشکل در جمع‌ها و مراسمات است.

او افزود: محرم امسال شاهد بیشترین هجمه‌ دشمن برای آسیب رساندن به مراسمات محرم هستیم ولی مشاهده می‌کنیم که مردم با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته شرکت کرده اند و آسیب‌ها به حداقل رسیده و از روز‌های ابتدایی محرم شاهد حضوری حداکثری مردم هستیم.

نوفرستی بیان کرد: با توجه به نیاز امروز جامعه به تولید شعر و موضوعات مختلف برای منبرها، تمام ذاکرین، مداحان، سخنرانان و منبرداران برای تمام ده شب محرم سخنرانی‌های متفاوتی را دارند.


بیشتر بخوانید


رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین کتابی متشکل از رهنمود‌هایی در اختیار همه مداحان قرار گرفته که یکی از این رهنمود‌ها استفاده از ملودی‌هایی منطبق با ادب مجلس سید الشهدا است.

او عنوان کرد: امسال با هیئات هماهنگ شده است تا از طبل‌های بزرگ استفاده نکنند و به زمان‌های برگزاری مراسمات دقت لازم را داشته باشند تا در بهترین حالت خود برگزار شود هر چند استفاده از طبل و سنچ برای هماهنگی زنجیر زنان در فضای باز لازم است، اما باید دقت شود تا از حد معمول بالاتر نرود.

نوفرستی گفت: امسال تلاش شده است تا کار‌های فرهنگی مانند آزادی زندانیان، تأمین جهیزیه، حمایت از ازدواج آسان و دیگر کار‌های فرهنگی به وسیله هیئات صورت بگیرد تا در حد توان گره گشای مشکلات مردم باشیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی بیان کرد: موضوع دیگری که امسال توجه ما را به خود جلب کرد استقبال زیاد جوانان و نوجوانان برای ذاکری اهل بیت بود که پس از آموزش‌های مربوطه در مراسمات بعدی از ظرفیت این جوانان استفاده می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
صدای بلندگو عزاداری را کمتر کنید ، مردم مریض دارند