با حضور ۵۰۰ نفر از دانش آموزان عاشورایی نواحی ۱ و ۲ زاهدان و بیش از ۵ هزار نفر در شهرستان ها و مناطق استان همزمان با سراسر کشور به یاد حضرت قاسم بن الحسن نوجوان شهید دشت کربلا سوگواره احلی من العسل برگزار شد.

  اداره اطلاع رسانی به روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، همزمان با سراسر کشور با حضور ۵۰۰ نفر از دانش آموزان عاشورایی نواحی ۱ و ۲ زاهدان و بیش از ۵ هزار نفر در شهرستان ها و مناطق استان سوگواره احلی من العسل برگزار شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در این همایش اظهار داشت: باهدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ولایت‌مداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر و به‌ویژه نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان کربلا همه ساله در ششم ماه محرم الحرام به یاد نوجوان شهید کربلا قاسم بن الحسن این سوگواره برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

وی افزود: شخصیت حضرت قاسم بن الحسن الگوی همه جانبه‌ای برای نوجوانان و جوانان است که با حضور خود در صحنه نبرد حق علیه باطل درس دینداری و وفاداری را به همگان عرضه داشته است.

بروشکی ادامه داد: در کنار درس‌های عاشورا، پیام‌ها و عبرت‌های این واقعه عظیم و بی بدیل برای همگان باید تبیین و تشریح شود؛ چرا که به عنوان سندی ماندگار، روشنگر راه زندگی برای انسان‌های آزاده و ولایی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار