امام‌جمعه اهل‌سنت شهرک کهک زهک گفت: به عقیده اهل‌سنت، مسئله عاشورا یک عزای همگانی و این واقعه تاریخی عاشورا غیرقابل‌انکار است.

 مولوی دوست‌محمد درواخ،  بیان کرد: به عقیده اهل‌سنت مسئله عاشورا یک عزای همگانی است و این واقعه قلب همه مسلمانان را عزادار می‌کند و امروز مسلمانان اهل‌سنت در ماه محرم مراسم‌هایی همچون ختم قرآن، سخنرانی و تبیین مظلومیت واقعه کربلا و پخش نذری را  برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: اهل‌بیت پیامبر (ص) در نظر همه مذاهب از جایگاه رفیع و ویژه‌ای برخوردارند، اما از نظر اهل‌سنت پرچم‌داران شهدای اسلام حضرت علی (ع) است و پرچم‌دار شهدای مظلوم کربلا امام حسین علیه‌السلام است.

وی افزود: اهل‌سنت ارادت ویژه‌ای به اهل‌بیت به‌ویژه امام حسین (ع) دارند و این بزرگواران را به‌عنوان محور وحدت مسلمانان می‌شناسند.

وی تصریح کرد: واقعه تاریخی عاشورا غیرقابل‌انکار است که امام حسین (ع) با یاران اندک خود به مظلومانه‌ترین شکل ممکن توسط یزید، در راه خدا و حفظ دین اسلام در کربلا و روز عاشورا به شهادت رسیده و اهل‌بیت او که اهل‌بیت پیامبر (ص) بودند با ظالمانه‌ترین شکل به اسارت گرفته شدند.

امام‌جمعه اهل‌سنت کوهک خاطرنشان کرد: مردم اهل‌سنت اعتقاد دارند که شهادت حضرت امام حسین (ع) برای نجات دین جدش از انحراف و اعتلای هر چه بیشتر دین مبین اسلام صورت گرفت و به همین دلیل همه مذاهب اسلامی به‌عنوان یک مسلمان وظیفه دارند که در این ایام حرمت‌ها را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه ارادت قلبی اهل‌سنت نسبت به حضرت امام حسین (ع) بر همگان آشکار است تأکید کرد: با آغاز ماه محرم و مخصوصاً ایام تاسوعا عاشورا و به احترام ایام سوگواری امام حسین (ع)، اهل‌سنت مجالس و مراسم جشن را تعطیل می‌کنند چرا که محبت خدا و رسول و اولیای خدا از بنیان‌های اعتقادی و عملی اهل‌سنت است.

وی وحدت مذاهب اسلامی را اقدام قلبی و عملی به مشترکات اسلامی عنوان کرد و افزود: تبیین قیام عاشورا در وحدت میان مذاهب اسلامی تأثیرگذار است، در عاشورا به اصول انسانی چون عزت، کرامت، آزادی و به اصول اسلامی چون نبوت، قرآن و سنت بسیار توجه شده است، عاشورا به‌عنوان یک مکتب نظری، از توحید، سنت پیامبر، اعتقاد به معاد، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اهمیت به عبادات گرفته است.

برچسب ها: ماه محرم ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار