مقامات امنیتی در سرزمین‌های اشغالی از نسبت به تبعات امنیتی اصلاحات قضایی هشدار دادند.

تصویب بخش نخست لایحه کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو به منظور بازنگری در قدرت قوه قضاییه و در راس آن دیوان عالی این رژیم، باعث خشم ساکنان سرزمین‌های اشغالی شده و آن‌ها را به خیابان‌ها کشاند. گرچه نتانیاهو می‌کوشد این مسئله را کم ارزش جلوه دهد، اما مقامات نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش خطرات در این باره هشدار می‌دهند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، تامر بار، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد بحران پیش آمده ناشی از تصویب لایحه بازنگری در قوه قضاییه می‌تواند از سوی دشمنان ما مورد بهره برداری و سوء استفاده قرار گیرد. 

وی افزود: ممکن است دشمنان اسرائیل در چنین زمانی اقدام به سنجش مرزها، انسجام و هوشیاری ما کنند. ما باید برای این امر آماده و هوشیار باشیم. 

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در مصاحبه با ان بی سی نیوز با کم اهمیت جلوه دادن آنچه اکنون در سرزمین‌های اشغالی در مخالفت با وی در حال وقوع است و ابعاد امنیتی این موضوع اعلام کرد: احزاب مخالف طوری رفتار می‌کنند که گویی به پایان دموکراسی در اسراییل رسیده ایم. تصور من این است که چنین ادعا‌هایی احمقانه است و زمانی که گرد و خاک اعتراضات بخوابد خواهید دید که این گونه نیست. 

سران مخالف نتانیاهو می‌گویند شمار بیشتری از نیرو‌های ذخیره در سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به اصلاحات قضایی خدمت کردن را متوقف کرده اند. ارتش رژیم صهیونیستی افزایش درخواست‌ها به منظور پرهیز از خدمت نظامی را تایید کرده و می‌گوید در صورتی که افراد بیشتری از خدمت اجتناب کنند به تدریج به آمادگی رزمی این رژیم آسیب وارد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار