یک کارشناس لبنانی معتقد است جوهر حقیقتگرا و متمدنانه قرآن موجب هراس لابی‌های صهیونیستی شده و آن را تهدیدی جدی برای خود می‌دانند.

با وجود اعتراضات دولتی و مردمی در سراسر جهان علیه اهانت به ساحت قرآن کریم در کشور‌های سوئد و دانمارک در هفته‌های اخیر، هنوز شاهدیم محافل و سازمان‌های بین المللی با وجود پوشش‌های بشردوستانه و حقوق بشری که در طول سالیان برای خود ساخته اند هیچ اقدام عملی برای تکرار نشدن چنین اعمال طرد شده‌ای انجام نداده اند و نهایت واکنشی که به این رفتار غیردموکراتیک و خارج از چارچوب آزادی بیان انجام داده اند تنها محکوم کردن لفظی است. چنانچه شاهدیم در روز‌های گذشته بار دیگر در دانمارک اهانت به ساحت قرآن تکرار شد و تقریباً تمامی کشور‌های مدعی آزادی بیان در مقابل آن سکوت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان در این باره مصاحبه‌ای ترتیب داده با «سندس الاسعد»، خبرنگار، فعال سیاسی و نویسنده از لبنان که در ذیل مشروح آن از نظرتان می‌گذرد.

-آیا می‌توان گفت اهانت‌های اخیر به ساحت قرآن کریم نمونه بارزی از جاهلیت مدرن در جهان امروز است؟

سندس الاسعد: بی‌تردید اهانت به مقام والای قرآن کریم در طول تاریخ، رفتاری وحشیانه است که نشان‌دهنده ذهنیت طردشده‌ای است که دیگران به آن دست می‌یابند و به هر طریقی در پی محو وجود حقیقت هستند. امروزه علیرغم به اصطلاح «توسعه دیجیتال»، شاهد معضلات انحطاطی هستیم که در آن ورشکستگی اخلاقی، آموزش و اخلاق در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. صحبت از توسعه و تمدن در زمانی که کتاب آسمانی مورد هتک حرمت هولناکی از سوی برخی روان‌پرستان و جاهلان قرار می‌گیرد در حالی است که دولت‌هایی مانند سوئد از منظر دولتی خود را دموکراتیک می‌دانند، در حالی که سیاست آن‌ها صرفاً در مراحل ابتدایی و اولیه دموکراسی به بن بست خورده است، مضحک و بی مفهوم است. در اینجا باید به نگرانی غیرقابل انکار احزاب راست افراطی در غرب اشاره کرد که موضعی خصمانه نسبت به مهاجران مسلمانی که به دلیل جنگ‌های خصمانه تحت رهبری غرب به اجبار از سرزمین خود رانده شده اند، دارند. در میان جوانان اروپایی اگر تاریخ این نگرش خصمانه نسبت به اسلام را دنبال کنیم، نتیجه می‌گیریم که با شکست جنگ‌های صلیبی در قرن سیزدهم میلادی این موج از دشمنی‌ها آغاز شد. «خاورشناسان» در آن زمان نه تنها در مورد قرآن فانتزی و افسانه می‌نوشتند، بلکه از هیچ کوششی برای تحریف آن هم دریغ نمی‌کردند. این همان چیزی است که انقلاب معاصر یمن به رهبری مرحوم سید حسین بدرالدین الحوثی ملقب به «شهید قرآن» بی امان با آن مواجه شد. او به شعله ور شدن حواشی و محو قرآن پی برد و خواست قیام و مقاومت ملتش صرفاً قرآنی باشد. به همین دلیل است که غرب و استکبار با مردم یمن به دلیل تمسک به قرآن و معارف عالی آن می‌جنگد.

-چه کسی مجوز اهانت به باور‌های دینی و قرآن را صادر می‌کند؟ هدف از این کار چیست؟

سندس الاسعد: هر کس مرعوب آموزه‌های قرآن کریم باشد که به حمایت از مظلوم و دفاع از محرومان ترغیب می‌کند، اولین کسی است که از هتک حرمت آن سود می‌برد. اولین آن‌ها همین لابی صهیونیستی و همراهان آن است. هدف از این اقدام شیطانی ابراز دشمنی با ملت‌های قرآنی است. آن‌ها جوهر متمدن قرآن کریم و سبک زندگی پیشنهادی آن را که موجب رفاه و امنیت برای کل بشریت می‌شود نادیده می‌گیرند. حضرت محمد (ص) در حالی با قرآن آمد که اروپا در درگیری‌های خونین مذهبی دست و پنجه نرم می‌کرد. برعکس، قرآن آمده است تا به انسان بیاموزد که چگونه آزاد و با عزت زندگی کند، نه در معرض اشغال غیرقانونی، برده داری، هژمونی، تحریم‌های وحشیانه، آوارگی اجباری، یا بمباران خصمانه باشد. کسانی که توهین به قرآن را مجاز می‌دانند، «قریشیان» این عصر هستند که ثروت، سرزمین و توانایی مردم را غارت می‌کنند، یعنی صهیونیست ها، انگلیسی‌ها و آمریکا، همان‌هایی هستند که داعش را ایجاد کردند، سوریه را ویران کردند، یمن را محاصره کردند.

مومیکا در حال اهانت به قرآن در سوئد


-طبق کدام قانون هرگونه تحقیق در مورد هولوکاست غیرقانونی است، ولی اهانت به کتاب مسلمانان جهان مجاز است؟

سندس الاسعد: قوانین اروپا پر از تناقض، دروغ و ریا است. آن‌ها مدعی هستند که از حقوق بشر و آزادی دفاع می‌کنند در حالی که شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مشروع می‌دانند، مردم یمن را به فقر و گرسنگی می‌کشند و غرب آسیا را بی ثبات می‌کنند. آن‌ها توهین به قرآن را مشروع می‌دانند، زیرا ارزش‌هایی را در بر می‌گیرد که توطئه‌های استکباری آن‌ها را تهدید می‌کند. آیا کسی در سوئد جرئت دارد تاریخ صهیونیست‌ها را زیر سوال ببرد؟ البته نه، اما نهاد‌های امنیتی و قضایی آن‌ها را با اتهاماتی از قبیل نژادپرستی، توهین به مقدسات، یهودی ستیزی، تروریسم و فهرستی طولانی از مجازات‌های ظالمانه تحت تعقیب قرار خواهند داد.

- به نظر شما چرا غرب به دنبال ایجاد جنگ ایدئولوژیکی در میان پیروان ادیان مختلف در جهان است و هر بار با تدابیر افراطی شعله اختلافات و درگیری‌های مذهبی را برافروخته می‌کند؟

سندس الاسعد: حکومت ماکیاولیستی غرب مستکبر براساس «تفرقه بینداز و حکومت کن» بنا شده است. آن‌ها از همه ابزار‌ها برای دامن زدن به درگیری‌ها و جنگ‌های فرقه‌ای استفاده می‌کنند و این همان چیزی است که در دهه گذشته شاهد آن بوده ایم. هدف آن خدمت به طرح‌های استعماری صهیونیستی و تضمین بقای به اصطلاح «اسرائیل» است. ظاهراً دعوت قرآن برای اتحاد میان مردم موجب ارعاب در دسیسه‌های اسلام هراسی امپریالیستی می‌شود و لرزه به اندام آن‌ها می‌اندازد.

تظاهرات در محکومیت اهانت به قرآن

- توهین به باور‌های دینی و مقدسات دینی چه فایده‌ای برای غرب دارد و چرا این روند با وجود اعتراضات شدید چندین سال است که ادامه دارد؟

سندس الاسعد: این هتک حرمت‌ها به دلیل انفعال دولت‌های اسلامی ادامه دارد. امروز، این وظیفه قانونی و اخلاقی ماست که این غرب را سرسختانه و به طور مؤثر تحریم کنیم. ملت نیاز به یک نهاد جهانی دارد که از قرآن کریم دفاع کند، با این حملات وحشیانه و نفرت انگیز مقابله کند و عملکرد محافل استعماری را افشا کند که با اهریمن ساختن امت اسلامی و متهم کردن آن به خونریزی، افراط گرایی و تروریسم، تلاش می‌کنند ریشه آن را از بین ببرند. بشریت امروز نیاز مبرمی دارد که قرآن را از هرج و مرج و جنگ و نزاع نجات دهد. نیازمند رحمت و آرامشی است که قرآن کریم برای همه انسان‌ها به ارمغان می‌آورد. این اصل قرآن است. ملت نیاز به یک مجموعه جهانی برای قرآن دارد که سازمان یافته، آگاهانه و مؤثر عمل کند. باید به خون مقدس شهدای دلاوری که در راه دفاع از اسلام ریخته شده اند فکر کرد.

سندس الاسعد، خبرنگار مستقل و فعال سیاسی از لبنان است. وی در حوزه جبهه مقاومت و موضوعات منطقه و رژیم صهیونیستی پژوهش‌های زیادی انجام داده و مقالات و گزارش‌های زیادی را به رشته تحریر درآورده است. وی از خبرنگاران فعال در المیادین و تهران تایمز است و چندین سال است در حوزه سیاسی فعالیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۲:۱۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
صهیونیسم از هول و هراسی که خداوند به جانش انداخته با اهانت به کتاب مسلمانان و دیگر ادیان الهی و مقدسات سعی دارد تا با گل آلود کردن آب سیاست به این علم دست پیدا کند که دشمن اصلی او کیست تا او را هدف قرار دهد و بر او غلبه کند کما فی السابق. ولی این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست. انتظار به سر رسید. روز موعود فرا رسیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
آن قدر از قرآن و اسلام‌ هراس داشته باشند که از این هراس بمیرند
لعنت خداوند بر دشمنان قرآن و اسلام
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای اسلام
۱۷:۴۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
ترسشان از پیشرفت مسلمانان و رشد اسلام در جهانه
دین کامل خداوند بزرگ و کلام مبارکشان قرآن
ترس از اتحاد دو میلیاردی که همین حالا هم در صورت اتحاد ابرقدرت تک جهانند
چه در امکانات و چه در فناوری و چه در جمعیت و چه در منابع و چه در نقاط راهبردی جهان و..و..و..
اسلام پیروز است به کوری چشم همه بدخواهان و غربگدایان و شرقگدایان مزدو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر اسراییل.مرگ بر سوئد.مرگ بر فرانسه. مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
درود ،آفرین
Iran (Islamic Republic of)
سلما
۱۳:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
سیاسیون شیطانی در تمام دنیا حتی در ایران از قدرت و نفوذ اسلام و قرآن بر افکار و دل ها ترس و واهمه دارند و به طرق مختلف ضد خدا و دین و قرآن و البته ملت و مردم و کشور کار می کنند .
آخرین اخبار