رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی دهمین زندانی محکوم به قصاص این استان طی امسال با اعلام رضایت اولیای دم همزمان با عاشورای حسینی خبر داد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم همزمان با عاشورای حسینی خبر داد.

 قهرمانی گفت: این محکوم به جرم قتل عمد منتظر اجرای حکم قصاص بود که در نتیجه اعزام هیأت صلح شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به استان کرمان و پس از دیدار اعضای این هیئت با اولیای دم، همزمان با عاشورای حسینی، خانواده مقتول به دلیل ارادت به حضرت سیدالشهدا اباعبداللّه الحسین (ع) در قالب پویش مردمی "به عشق حسین (ع) می‌بخشم" رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند.

او  در ادامه گفت: این دهمین اعلام رضایت در پرونده‌های قصاص از ابتدای سال جاری است که با پیگیری و تلاش مسئولین و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به ثمر نشسته است.

قهرمانی همچنین گذشت اولیای دم در این پرونده قصاص را اقدامی بسیار ارزشمند، فداکارانه و در تأسی از سیره حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضا و صلح یاران شورای حل اختلاف زندان بندرعباس قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در خاتمه با اشاره به فعالیت مضاعف مسئولان و اعضای شورا‌های حل اختلاف این استان در دهه اول محرم امسال برای ایجاد مصالحه در پرونده‌های قصاص و در راستای اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم»، ابراز امیدواری کرد، اولیای دم در سایر پرونده‌های قصاص نیز با بزرگ‌منشی و گذشت به این پویش مردمی که تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت بپیوندند و به عشق سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
همینه دیگه...ضد انقلاب از همین بدش میاد