کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شکستن ابر کومو بعد از ۲۰۰ روز، به نظر حرکت شاخص در میان مدت نزولی باشد.

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران درهفته گذشته با عدد دو میلیون و ۱۲ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش کمتر از یک درصدی، به تراز دو میلیون واحد رسید تا هفته‌ای آرام و متعادل در بورس تهران رقم بخورد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، با توجه به ریزش هفته‌های اخیر، نیاز به استراحت شاخص بود که این هفته شاخص در تراز ۲ میلیون واحد که تراز روانی هم است، متوقف شد. با توجه به شکستن "ابر کومو" بعد از ۲۰۰ روز، به نظر حرکت شاخص در میان مدت نزولی باشد. این اصلاح می تواند همراه با اصلاح زمانی و قیمتی باشد به این معنا که نزول شاخص در مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. محدوده ۱.۷۰۰.۰۰۰ تا ۱.۸۰۰.۰۰۰ واحد (باکس قرمز رنگ) می تواند مهمترین حمایت شاخص در این روند نزولی باشد.

 

روند شاخص کل بورس
او در ادامه بیان کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، در هفته گذشته بدون تغییر ماند. این شاخص در روز اول کاری هفته قبل با عدد ۷۱۱ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کمی نوسان با همین میزان بسته شد. روند کلی شاخص هم وزن هم تقریبا به مانند شاخص کل است و حمایت مهم منطقه ۵۶۰ هزار واحدی (باکس قرمز رنگ) را پیش روی خود دارد.

روند شاخص کل بورس هم وزن
او بیان کرد: مهمترین موضوعی که می تواند چرخش شاخص کل به مدار صعودی را به همراه داشته باشد، مناسبات و مذاکرات سیاسی و اقتصادی دولت است.

به گفته او دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکالی بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار