صادق زارع کارگردان کشورمان معتقد است پیریِ جمعیت یکی از معضل‌های جدی ایران است که اگر فکری به حال‌ش نشود، آسیب‌های جبران ناپذیر به دنبال خواهد داشت. 

صادق زارع درباره ساخت مستند جدیدش گفت: «این مستند هم مثل مستند «بلوار اتحاد» مطالبه‌گر است و در مرحله پیش تولید قرار دارد و بعد از ایام تاسوعا و عاشورا فیلم‌برداری‌اش را آغاز می‌کنیم. فیلم‌برداری در شیراز انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم مستند را به جشنواره سینماحقیقت برسانیم.» 

مستند جدید زارع، موقتا «سم‌پاش» نام دارد که این کارگردان درمورد موضوع‌اش توضیح می‌دهد: «موضوع این مستند درباره یکی از کارخانه‌های شیراز است که تا چند سال قبل ۱۶۰۰ کارگر داشته و متاسفانه خصوصی سازی کارخانه را به تعطیلی کشانده است. مدیران کارخانه داشتند زمین آن را هم بفروشند. اما یک عده از بازنشستگان که سهام‌دار کارخانه هستند، با تلاش‌های زیاد آن را احیا کرده‌اند. این کارخانه به کارش ادامه می‌دهد و فروش اموال و تعطیلی‌اش متوقف شده است.»

کارگردان مستند «بلوار اتحاد» با اشاره به هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» که به آب و جمعیت توجه دارد، می‌گوید: «به طور کلی مسئله آب در جهان به یک معضل تبدیل شده است. من یک طرح دیگر هم دارم که سال آینده می‌خواهم بسازم و به سدسازی‌ها و مشکلاتی که در این حوزه است، می‌پردازد. برای مثال ما می‌خواهیم آب شرب تامین کنیم، اما اکوسیستم محیط زیست را مختل می‌کنیم. بحث جمعیت هم معضلی است که اگر روند درست جمعیت در کشور ما ادامه داشت، حداقل بالای ۲۰۰ میلیون جمعیت داشتیم. پیریِ جمعیت یکی از معضلات بزرگ کشورمان می‌شود که اگر فکری به حال‌ش نشود، آسیب‌های جدی به دنبال خواهد داشت. طرح‌هایی هم که دولت برای فرزندآوری می‌گذارد، تاثیر چندانی ندارد.»

زارع در انتها با قدردانی از مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: «از دست اندرکاران مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تشکر می‌کنم که در این سال‌ها از مستندسازان در شهرستان‌ها حمایت کرده‌اند و بودجه‌ها در شهرستان‌ها هم پخش می‌شود.» 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
وضع اقتصادی داغون مملکت رو حل کنین ببینین چطور مردم بچه میارن و مشکل حل میشه با این وضعیت هم محاله وضعیت اقتصادی حل بشه و مطمئن باشین ایران پیری جمعیت را هم تجربه خواهد کرد