کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد از امروز در بیشتر نقاط خراسان رضوی شدت می‌گیرد و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

آذر رضایی‌پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به شدت افزایش باد، توفان گرد و خاک مناطق مستعد و بادخیز استان را فرا می‌گیرد.

او افزود: هم اکنون شهرستان‌های درگز و کلات، میزبان گرد و خاک و توفان است که این پدیده موجب کاهش دید و کیفیت هوای در این مناطق شده است. همچنین روز گذشته شهرستان سبزوار وزش باد ۵۴ کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: وزش باد از امروز در بیشتر نقاط خراسان رضوی شدت می‌گیرد و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

رضایی‌پور بیان کرد: به لحاظ دمایی هم، هوای گرم همچنان در استان ماندگار است و بارندگی خاصی هم در خراسان رضوی رخ نخواهد داد.

او تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با ۱۷ و سرخس با ۴۲ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲۵ تا ۳۶ درجه را ثبت کرده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: دمای فعلی مشهد ۳۲ درجه است که بنا بر تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز تا ۳۶ درجه سلیسوس افزایش می‌یابد.

برچسب ها: وزش باد ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.