رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: اولین دوره طرح توانمندسازی معلمان از نیمه دوم مرداد آغاز می‌شود.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی به فعالیت ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: به طور میانگین ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در دوره‌های آموزش ابتدایی، متوسطه اول و دوم و فنی حرفه‌ای در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به میزان تحصیلات معلمان در مدارس غیر دولتی، گفت: برای اولین بار توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس با این شیوه، برنامه ریزی شده و همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود تا معلمان و مربیان با گذراندن ۶ دوره آموزشی و در ۳۶۰ ساعت آموزش حضوری در ۳ سال موفق به اخذ گواهینامه حرفه‌ای و تخصصی شوند.

محمودزاده با تقدیر از هماهنگی‌های انجام شده بین ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، افزود: نقش و مشارکت حوزه‌های علمیه در آموزش و توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی مهم است و بر اساس برنامه‌های اجرایی، هر دوره آموزشی بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت به صلاحیت عمومی و دانش تربیتی اختصاص دارد.

وی گفت: تاکنون ۱۷۴ هزار معلم متقاضی شرکت در این دوره‌ها بوده‌اند که حجم آموزش حدود ۱۰ میلیون نفر ساعت بر آورد و اعتبارات مالی آن توسط موسسان و معلمان تامین شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر این که همه معلمان و مربیان شاغل در مدارس غیر دولتی باید تا سه سال آینده گواهی صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی را دریافت کنند، تصریح کرد: اولین دوره طرح توانمند سازی معلمان از نیمه دوم مرداد در سراسر کشور آغاز می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بجای اموزش و مدرسه بگید بنگاه اقتصادی
آخرین اخبار